English

شناخت گذشته‌ی زمین چراغ راهی برای آینده است

رییس شبکه جهانی ژئوپارک ها گفت: ژئوپارک‌ها در شناخت نیروهای درونی زمین بسیار کمک می‌کنند ازاین‌رو کشف گذشته‌ی زمین به ما می‌آموزد که چگونه باید در آینده با بلایای طبیعی روبرو شویم.

شناخت گذشته‌ی زمین چراغ راهی برای آینده است

به گزارش خبرگزاری موج؛ پروفسور نیکولاس زوروس در نخستین همایش بین‌المللی و کارگاه آموزشی- تخصصی توسعه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو در جزیره قشم گفت: این افتخار بزرگی است که مجدداً از جزیره دیدن می‌کنم.

وی در ادامه افزود: برای سومین بار است که به جزیره‌ی قشم می‌آیم و هر بار شاهد شکوفایی بیشتر آن هستم و این افتخار بزرگی است برای من که به‌عنوان عضوی از خانواده بزرگ ژئوپارک‌های جهانی در این جزیره‌ی زیبا در خدمت شما هستیم.

رییس شبکه جهانی ژئوپارک ها تصریح کرد: سالیان متوالی در کنار همکاران تلاش مستمری انجام دادیم تا بتوانیم وضعیت ژئوپارک قشم را ارتقا و بهبود ببخشیم و مناطق دیگر ایران را نیز بررسی کنیم و ببینیم در سایر مناطق چه امکانات دیگری وجود دارد تا شاهد ژئوپارک‌های دیگری نیز در ایران باشیم.

زوروس تصریح کرد: شبکه‌ی جهانی پارک‌های یونسکو به‌مثابه‌ی یک خانواده‌ی بزرگ است و ارتباط در این خانواده برای انتقال تجربیات و عملکرد بهتر بسیار حائز اهمیت است و هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی نیز برقراری ارتباط بهتر و شکل‌گیری همکاری‌های بیشتر مابین اعضای این شبکه است.

وی گفت: ژئوپارک‌ها دارای اهمیت مطالعاتی بسیاری برای زمین شناسان است و این امکان را فراهم می‌آورد تا درباره‌ی گذشته‌ی زمین مطالعه کنند

رییس شبکه جهانی ژئوپارک ها ادامه داد: امروزه به بلاهای طبیعی توجهی بسیاری می‌شود و ژئوپارک‌ها در شناخت نیروهای درونی زمین بسیار کمک می‌کنند ازاین‌رو کشف گذشته‌ی زمین به ما می‌آموزد که چگونه باید در آینده با این بلایا روبرو شویم.

زوروس در پایان با اشاره به اینکه ژئوپارک‌ها می‌توانند به بهبود زندگی مردم محلی کمک کند عنوان داشت: امیدوارم تلاش‌های بیشتری در این را انجام گیرد و تمام کشورها آسیایی در این راه گام بردارند تا شاهد ژئوپارک‌های بیشتری در این قاره باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه