English

استاندار خوزستان در گفتگو با موج؛

کانون ریزگردها به مراتع و جنگل تبدیل می شود

استاندار خوزستان گفت: برنامه ما فقط در راستای تبدیل کانون های ریزگرد به مراتع و جنگل بوده تا علاوه بر مهار ریزگردها، مورد استفاده اهالی منطقه قرار گیرد.

کانون ریزگردها به مراتع و جنگل تبدیل می شود

غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از تالاب منصوره و پیشرفت عملیات کانال های آبرسانی و نهال کاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج خوزستان، اظهار کرد: کاشت نهال در اولویت اول ما بوده و آب فقط باید در همین راستا مورد استفاده قرار گیرد و به هیچ وجه غیر از مقابله با کانون ریزگردها و کاشت نهال از آن نباید استفاده کرده و در صورت برداشت آب برای مصارف دیگر و کشت غیرمرتبط، باید فوری قطع شود.

تالاب منصوره

شرایط مطلوبی برای تالاب منصوره فراهم شده است

شریعتی با بیان اینکه در چند روز گذشته آب به تالاب منصوره رسیده و توانسته ایم شرایط مرطوب سازی این تالاب را فراهم کنیم، عنوان کرد: با تزریق آب به تالاب منصوره که سال ها خشک شده و یکی از کانون های ریزگرد بوده و همچنین خاک و نمک را بر سر مردم شهر و روستا می ریخته ، کنترل و آبرسانی شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در اطراف کانال آبرسانی به تالاب منصوره، کانون های ریزگردی وجود دارد، بیان کرد: این کانال امکان تأمین آب در جهت آبیاری، نهال کاری و مرطوب سازی در کانون ها و مقابله با ریزگردها را فراهم کرده و برنامه ریزی در جهت افزایش نهال ها و ایجاد یک جنگل صورت گرفته زیرا برای دامپروری روستاییان مفید بوده و می توان عملیات نگهداری از اراضی به آنها سپره شود.

کانون های ریزگرد بعد از احیا مورد استفاده اهالی منطقه قرار می گیرد

استاندار خوزستان

وی با تأکید بر اینکه برنامه ما فقط در راستای تبدیل کانون های ریزگرد به مراتع و جنگل بوده تا علاوه بر مهار ریزگردها، مورد استفاده اهالی منطقه قرار گیرد، اظهار کرد: طول کانال آبرسانی ۴۷ کیلومتر بوده که با کانال های فرعی بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال حفر شده و باید این عملیات را ادامه داده و به سایر اراضی و کانون های مختلف ریزگرد جهت تأمین آب مورد نیاز، رسانده شود.

بالاترین مقام استان با اشاره به اینکه مساحت تالاب ۱۴هزار کیلومتر است، بیان کرد: سعی بر این است تا بیش از ۱۰۰هزار هکتار را زیر کشت نهال برده و کانال های فرعی و اصلی آبرسانی را از زیر آزاد راه ها رد کرده و به تالاب شریفیه برسانیم.

شریعتی افزود: تالاب شریفیه را مرطوب سازی کرده و پروژه کشت نهال در کانون صورت می گیرد تا با تلاش جدی و همکاری و هماهنگی علاوه بر کنترل و مدیریت ریزگردها ، خوزستان را زیباتر و شرایط برای زندگی مردم فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلات آب شرب ، بهسازی و همچنین مشکلات جاده ای روستاهای اطراف کانون ها، تصریح کرد: وظیفه ما بهبود شرایط زندگی و امکانات مورد نیاز مردم این روستاها بوده زیرا در کاشت نهال در زمین هایشان نهایت همکاری را داشته و همواره در کنار ما بوده اند.

تخصیص آب فاز ۱ و ۲ پرورش ماهی آزادگان

شریعتی با بیان اینکه تالاب منصوره با وجود اینکه چند سالی خشک بوده به یکی از کانون های ریزگرد تبدیل شده است، گفت: برای فاز ۱ و ۲ پرورش ماهی آزادگان ۳۵ متر مکعب آب تخصیص داده شده در حالی که فاز ۲ هنوز تکمیل نشده و از همان مقدار اختصاص یافته استفاده کرده و به دنبال تخصیص بیشتر خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    جدی

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه