English

آیت‌الله علم‌الهدی:

آفت نسل جوان ما کم حوصلگی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نسل جوان از نظر حوصله‌مندی، مقاومتی ضعیف دارد و در مقابل نارسایی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یاس پیدا می‌کنند که این حاکی از کم حوصلگی است.

آفت نسل جوان ما کم حوصلگی است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ابزار ما برای ادامه دادن مسیر انقلاب مقاومت و صبوری است، گفت: نسل جوان از نظر حوصله‌مندی، مقاومتی ضعیف دارد و در مقابل نارسایی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یاس پیدا می‌کنند که این حاکی از کم حوصلگی است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در همایش بانوی بافضیلت؛ استاد طاهایی در  که در مکتب نرجس برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر و تقارن با ایام فاطمیه گفت: خانم طاهایی ذخیره اسلام در مسیر انقلاب بودند و در بنیان‌گذاری بسیاری از اصول و دستاوردهای این انقلاب نقش موثر و سازنده داشتند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اصول و دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: جریان رشد علمی و آموزشی خواهران ما در خانواده‌های متدین در بعد از زمینه‌ها و چهره‌های خاص در جامعه ما سرچشمه گرفته بود که یکی از این سرچشمه‌ها خانم طاهایی بودند.

انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه پیامبر(ص) حضرت فاطمه صدیقه اطهر(س) را روح خود می‌دانست، تصریح کرد: یکی از خصوصیات صدیقه اطهر به عنوان روح پیامبر(ص) این است که ایشان زمینه بسیاری از جریاناتی هستند که تضمین کننده اسلام ناب پیامبر(ص) است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در مسئله انقلاب هم همین گونه است، وقتی انقلاب به پیروزی رسید، توسعه آموزش و ارتقای علم و دانش در بین خواهران مومنه و متدین بسیار زیاد بود، در صورتی که قبل انقلاب به‌خاطر آلودگی شدید مراکز آموزشی این خواهران از رشد علمی محروم بودند و به‌دلیل حفظ حرمت خانواده در محرومیت عمیقی قرار داشتند.

انقلاب ما انقلاب تزکیه بود

وی ادامه داد: قبل از انقلاب، فضای آموزشی کشور بسته بود و انقلاب تزکیه و تغییر فضای فرهنگی، آموزشی کشور چه در حوزه دانشگاه و چه در حوزه آموزش و پرورش در را به روی قشر مومن جامعه باز کرد و این امکان برای خواهران مومن فراهم شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فضاهای فرهنگی آموزشی آن قدر آلودگی داشت که نماز خواندن حرکت ضدارزشی و ضددانشگاهی به حساب می‌آمد و در مسئله عفت و حجاب بانوان کوچک‌ترین حرکت و شعائر حجاب به عنوان یک جریان ضدارزشی بود.

علم‌الهدی با بیان اینکه توسعه و رشد علم و دانش و فرهنگی که انقلاب به وجود آورد، جریان دفعی نبود، گفت: این جریان دارای زمینه‌هایی بود که در جامعه انقلابی ما وجود داشت و یکی از عوامل و عناصر زمینه‌ساز خانم طاهایی بود که وی به عنوان شخصیت روشن‌اندیش انقلابی در جامعه بسته آن روز اقدام کرد و در مسیر توسعه علم و دانش در خواهراران متدینه قرار گرفتند.

بهترین ابزار برای ادامه مسیر انقلاب مقاومت و صبوری است

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز نسلی هستند که با احساسات و روشن‌بینی و روشن‌اندیشانی هستند که در فضای اول انقلاب آن نسل این گونه نبودند و نسل جوان هم در عرصه احساس و عقلانیت پیشرفته‌تر و روشن‌بین تر و رشد سیاسی او بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در نسل جوان ما مسئله مقاومت در حوزه حوصله کم است، گفت: نسل جوان از نظر حوصله‌مندی مقاومتی ضعیف دارد و در مقابل نارسایی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یاس پیدا می‌کنند که این حاکی از کم حوصلگی است  و این  آفت در نسل جوانی وجود دارد که مسوول توسعه و ادامه دهنده انقلاب است.

علم‌الهدی با بیان اینکه ابزار ما برای ادامه دادن مسیر انقلاب مقاومت و صبوری است، افزود: مقاومت باید در برخورد با کفر و دشمن و حتی در حوزه حوصله و اجرای رسالت باشد و اگر در این جهت، مقاومت و صلابت نداشته باشیم، مقاومت اول هم بی‌نتیجه می‌شود، باید بدانید در کنار فراگیری علوم دین مقاومت در رسالت انقلابی مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه