English

استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران؛

مشکل ۱۲۵ هزار بیکار کرمانشاهی با سخنرانی حل نمی‌شود/ مدیر بومی بی‌کیفیت را وارد کار نمی‌کنم

استاندار کرمانشاه ضمن بیان دغدغه‌هایش برای پیشرفت کرمانشاه گفت: مشکل 125 هزار بیکار کرمانشاهی با سخنرانی حل نمی‌شود اما اگر مدیری ناکارآمد باشد من باید پاسخگو باشم و قطعاً زیر بار مدیران ناکارآمد حتی اگر بومی باشند، نخواهم رفت.

مشکل 125 هزار بیکار کرمانشاهی با سخنرانی حل نمی‌شود/ مدیر بومی بی‌کیفیت را وارد کار نمی‌کنم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند طی نشستی با اصحاب رسانه استان ضمن تأکید بر مشکل بزرگ وجود 125 هزار بیکار کرمانشاهی و تلاش صدچندان برای رفع اساسی این معضل، ابراز داشت: وجود 125 هزار بیکار کرمانشاهی و افزایش سالانه 7500 تا 8000 نفر به این تعداد یک چالش بزرگ است که فقط در قالب جلسه و سخنرانی مرتفع نمی‌گردد و نیازمند عزمی جدی است.

بازوند رفع بیکاری در کرمانشاه را نیازمند سرمایه‌گذاری 8 تا 9 هزار میلیارد تومان در سال عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اولین گام مؤثر در رفع معضل بیکاری استان بهبود فضای کسب‌وکار است و واقعیت این است که متأسفانه نرخ بالای وجود بیکار کرمانشاهی، مانع سرمایه‌گذاری در استان می‌شود و به عبارتی تا فرهنگ کار استان، بروکراسی اداری، سیستم بانکی، استعلامات و هزاران معضل ازاین‌دست بهبود پیدا نکند، معضل بیکاری کرمانشاهی‌ها حل نمی‌شود.

مدیر بومی در اولویت است، اما نه به قیمت کندی روند توسعه استان

استاندار کرمانشاه از تدوین 20 برنامه برای بهبود وضعیت اشتغال استان خبر داد و افزود: افزون بر این برنامه‌ریزی‌ها، تحقق اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی رفع معضل بیکاری کرمانشاه است و قطعاً در تدوین برنامه‌های مذکور به این مؤلفه توجه ویژه شده است.

وی در ادامه در خصوص بحث تغییر مدیران ناکارآمد در کرمانشاه اظهار کرد: متأسفانه جوی در فضای مجازی راه افتاده که از صبح تا شب علیه مدیران فعالیت می‌کنند، درست است که اگر مدیری ناکارآمد باشد باید تغییر کند، اما نباید حرمت او نادیده گرفته شود.

بازوند با تأکید بر اینکه اعتقادی به بومی بودن مدیران ندارد، گفت: واقع امر این است که توانمند شدن مدیران بومی زمان می‌خواهد و اینکه حتماً همه مدیران بومی باشند بسیار کار را سخت می‌کند، زیرا کرمانشاه فرصتی برای آزمون‌وخطا ندارد

سفر رئیس‌جمهور در آینده نزدیک به کرمانشاه

سفر رئیس‌جمهور در آینده نزدیک به کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور برای افتتاح برخی از پروژه‌های استان و بازدید از مناطق زلزله‌زده خبر داد و اعلام داشت: فعلاً تاریخ دقیق این سفر مشخص نیست و سعی ما بر این مهم قرارگرفته تا بتوانیم از زلزله و بازدیدهای کشور در این حوزه، فرصت ایجاد کنیم.

بازوند با تأکید بر اینکه استان دچار فقر مطالبه گری است، اظهار کرد: لازم است مطالبات استان به گوش دولتمردان برسد که در این زلزله این فرصت فراهم شد.

وی افزود: از مجموع 402 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان 280 میلیارد تومان به‌صورت نقد و مابقی به‌صورت اسناد است که در سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و به وجه درخواست کردیم که این اسناد تبدیل به پول نقد شود و این هنر مدیران استان است که این اعتبارات را تا 31 تیرماه سال آینده جذب کنند.

بازوند گفت: همچنین 96 میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری جذب کردیم که با این اعتبارات به سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال کمک می‌کنیم.

افتتاح 697 طرح اقتصادی و ایجاد 1398 شغل در کرمانشاه

هوشنگ بازوند از افتتاح 1308 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 611 پروژه عمرانی و 697 طرح اقتصادی هستند و به‌این‌ترتیب زمینه اشتغال 1398 نفر در استان فراهم می‌شود.

بازوند مجموع اعتبارات صرف شده برای بهره‌برداری این تعداد طرح و پروژه را 2190 میلیارد تومان اعلام کرد تصریح کرد: به‌طورقطع این میزان پروژه می‌تواند گام بسیار مهمی در راستای رفع بیکاری کرمانشاهی‌ها محسوب شود.

قطار امسال در کرمانشاه

مردم حق‌دارند نسبت به وعدها بی‌اعتماد باشند/ سفرهای نوروزی امسال با قطار انجام می‌شود

بازوند در ادامه در خصوص زمان رسیدن قطار به کرمانشاه و افتتاح این پروژه بابیان اینکه پروژه راه‌آهن کرمانشاه مراحل آخر را می‌گذراند، گفت: حق را به مردم و افکار عمومی می‌دهیم که به این پروژه انتقاد داشته باشند و وجود این معضلات که 50 مرتبه وعده افتتاح یک پروژه داده شود و افتتاحی صورت نگیرد، واقعاً افکار عمومی کرمانشاه را شاکی می‌کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: درزمینهٔ افتتاح راه‌آهن ملایر-کرمانشاه مشکل اختلاف‌نظری است که وجود دارد، ما معتقدیم پروژه زمانی باید بهره‌برداری برسد که بلافاصله بعد از افتتاح مردم بتوانند از قطار استفاده کنند، اما مسئولین وزارت راه معتقدند در حال حاضر افتتاح انجام‌شده و درنهایت یک ماه یا دو ماه بعد سفرهای ریلی مردم آغاز شود.

بازوند افزود: نهایتاً وزارت راه در این زمینه تا حدی قانع شده و تمام تلاشمان این است که تا پایان سال پروژه افتتاح‌شده و مردم کرمانشاه سفرهای نوروزی خود را با قطار انجام دهند و به‌علاوه پیگیر به نتیجه رسیدن این پروژه تا رسیدن به مرز خسروی هستیم چراکه زمانی سود اصلی قطار به استان می‌رسد که تا مرز خسروی و کشور عراق امتداد یابد.

استاندار کرمانشاه

اگر می‌خواهید کرمانشاه پیشرفت کند، فضای استان را مثبت منعکس کنید

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در توسعه کرمانشاه گفت: درخواست من از رسانه‌ها این است که اگر خواهان پیشرفت استان هستند تا حد توان فضای استان را مثبت جلوه دهند، چرا که اگر غبار کاذب که روی شفافیت‌های موجود استان را گرفته کنار نرود شفافیت‌ها هویدا نشده و توسعه و پیشرفت حاصل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: هنر خبرنگاران کرمانشاه باید این باشد که مردم را سمت داشته‌ها سوق دهند و اگر مردم روی نداشته‌ها متمرکز شوند قطعاً توسعه رخ نخواهد داد.

استاندار ضمن صحه گذاشتن بر وجود 125 هزار بیکار کرمانشاهی، خاطرنشان ساخت: انتظار نداریم رسانه‌ها فضای استان را به شکل کاذب مثبت نشان دهند، اما حداقل انتظار داریم که نکات مثبت استان و نقاط قوت آن را یادآور شوند تا زمینه نگاه توسعه محور سرمایه‌گذاران و مسئولین کشوری به این منطقه نیز معطوف گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه