English

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان؛

راه اندازی مرکز تخصصی ماساژ در مشهد

دبیر هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی از برنامه ریزی برای راه اندازی یک مرکز بزرگ تخصصی با هدف ساماندهی ماسورها و پیشگیری از آسیبهای این مقوله در مشهد خبر داد.

راه اندازی مرکز تخصصی ماساژ در مشهد

حمید شکوهی در گفتگو با خبرگزاری موج با تاکید بر ایجاد یک مرکز بزرگ تخصصی با هدف کاهش آسیب های مقوله ماساژ از ایجاد مرکز تخصصی ماساژ در مشهد خبر داد.

وی گفت:یکی از آیتم های که در هیات پزشکی ورزشی دنبال می شود، موضوع ماساژ است که این امر هم می تواند خطرناک ترین مقوله ورزشی باشد و هم به عنوان یک امر کارآمد بسیار موثر مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر هیات پزشکی ورزشی خراسان رضویبا بیان اینکه خواص و موارد استفاده از ماساژ هنوز آنچنان که باید در بین مردم جانیفتاده است ، افزود: ماساژ در بسیاری از رشته های ورزشی به عنوان یک مکمل ورزشی مطرح است که  این امر اگر به صورت علمی دنبال نشود، می تواند بسیار مضر نیزباشد.

آموزش ۲۰۰ماسور در استان

حمید شکوهی ادامه داد: تا کنون با برگزاری دوره های آموزشی زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی کشور بیش از 200 نفر ماسور در زمینه ورزشی در استان آموزش دیده اند که تلاش داریم برای استفاده از این ظرفیت برای کمک به رشته های نیازمند به امر ماساژ و مردم علاقه مند به این امر زمینه های لازم را فراهم کنیم.

وی با اشاره به برنامه ریزیهای هیات پزشکی ورزشی برای راه اندازی یک مرکز بزرگ تخصصی ماساژ در مشهد، بیان کرد: رایزنی ها و اقدامات اولیه خوبی برای احداث یک مجموعه بزرگ با حدود 100 اتاق ماساژ مجهز صورت گرفته و تلاش داریم با اایجاد آن ماسورهای فعال استان را در یک مرکز تخصصی ساماندهی کنیم.

دبیر هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهمترین کاربرد ماساژ ایجاد آرامش در فرد ماساژ گیرنده است،  بیان کرد: در این مرکزماساژ تلاش می شود با تمرکز بر روی ماساژهای مورد نیاز در ورزش، فضاهایی به صورت مجزا در دو بخش بانوان و آقایان، ویژه اقشار ورزشی و عموم متقاضیان ایجاد شود.

شکوهی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد محدودی مرکز ماساژ دارای مجوز به صورت پراکنده در مشهد فعال هستند، تصریح کرد: ایجاد چنین مجموعه متمرکزی در مشهد علاوه بر تسهیل نظارت و کنترل بر امور فنی، تخصصی و علمی در حوزه ماساژو ایجاد اشتغال برای متخصصان آموزش دیده این حوزه، فضایی مطمئن و کاملا مجهز برای ورزشکاران و شهروندان برای بهره گیری از مزایای ماساژ فراهم خواهد کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر به دلیل محدودیت های مالی تاسیس یک مرکز استاندارد ماساژ عده ای از ماسورها به صورت زیرزمینی و غیر مجاز فعالیت می کنند که ایجاد یک مجموعه متمرکز می تواند علاوه بر کاهش بسیاری از آسیبهای جسمی، فردی و اجتماعی، ماساژ در مراکز زیر زمینی و فاقد مجورهای واستانداردهای لازم، کمک خوبی در زمینه کاهش هزینه ها به فعالیت موثر و سامان یافته ماسورهای دارای تخصص و مدارک معتبر خواهد کرد.

لزوم دریافت کارت عضویت توسط فعالان ورشی استان

دبیر هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی در بخش دیگر از این گفتگو به اهمیت مقوله عضویت تمامی فعالان ورزشی در کمیته خدمات درمانی و اخذ کارت عضویت این کمیته، تاکید کرد و افزود: کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی استان، پیگیریهای خوبی در جهت پرداخت غرامت به آسیب دیدگان ورزشی می کند و خدمات مختلفی را در در حوزه درمان ورزشکاران آسیب دیده در دستور کار دارد.

شکوهی ادامه داد: عضویت در کمیته خدمات درمانی هیات به عنوان یک صندوق در نظر گرفته می شود و خدمات آن فراتر از حوزه درمان و پرداخت غرامت ها، در زمینه های مختلفی در حوزه رفاهی، استفاده ورزشکاران از مراکز پزشکی و فیزیوتراپی، فروشگاه ها زنجیره ای خاص و ... با تخفیفات ویژه نیز در نظر گرفته شده است.

دبیر هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات خوب کمیته های مختلف هیات پزشکی در سال جاری، بیان کرد: کمیته مسابقات هیات در بخش اعزام پزشکیارهای آموزش دیده به مسابقات ورزشی، کمیته ها آموزشی درحوزه  برگزاری دوره های آموزشی چون ماساژ، امدادگر ورزشی، مامامربی، همچنین در بخش های دیگری کمیته های توانبخشی، رفاهی، استعدادیابی و... برنامه های خوبی برای ارائه خدمات مختلف پزشکی ورزشی به ورزشکاران استان در دستور کار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه