English

مدیرکل بیمه سلامت کردستان:

جهت رفاه حال بیمه شدگان با ۹۹درصد از مراکز درمانی استان قرارداد منعقد کرده ایم

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: جهت رفاه حال بیمه شدگان این بیمه با 99 درصد از مراکز درمانی استان شامل 530 مرکز درمانی قرارداد منعقد کرده ایم و 33 مرکز و دفتر پیشخوان نیز با ما همکاری دارند.

جهت رفاه حال بیمه شدگان با 99درصد از مراکز درمانی استان قرارداد منعقد کرده ایم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از کردستان، مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: جهت رفاه حال بیمه شدگان این بیمه با 99 درصد از مراکز درمانی استان شامل 530 مرکز درمانی قرارداد منعقد کرده ایم .

سیدانور اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مطالبات مراکز طرف قرارداد این بیمه در سال 96 در حدود چهار هزار میلیارد ریال برآورد می شود که تاکنون یک هزار و 260 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: 800 میلیارد ریال این مبلغ در بهمن ماه امسال پرداخت شد تا همه مطالبات مراکز طرف قرارداد خود را تا خرداد ماه امسال پرداخت کرده باشیم.

اسماعیلی یادآور شد: مطالبه مراکز طرف قرارداد این بیمه در سال 95 نیز در حدود سه هزار و 660 میلیارد ریال بود که بخشی از آن امسال پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و گسترش بیمه، بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر در این استان تحت پوشش قرار گرفتند؛ 600 هزار نفر و در حدود 55 درصد از این بیمه شدگان عضو صندوق روستایی هستند و حق بیمه پرداخت نمی کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: مابقی بیمه شدگان در قالب صندوق های همگانی 370 هزار نفر، کارکنان دولت 115 هزار نفر و صندوق سایر اقشار 37 هزار نفر که شامل خانواده معزز شهدا، جانبازان و افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی، هستند.

 در صندوق بیماران خاص نیز یک هزار و 750 نفر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 50 درصد از آنها بیماری ام. اس دارند.

براساس این گزارش، طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد که دراین گذار  99درصد مراکز درمانی استان کردستان درارایه خدمات مشارکت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه