English

تجلیل از روانشناسان طرح محب در زلزله کرمانشاه

سازمان بهزیستی کرمانشاه طی مراسمی از روانشناسان طرح محب در زلزله کرمانشاه که حضور فعال و مستمر داشته و از نزدیک بیش از 75 هزار آسیب‌دیده روحی ناشی از این بلایای طبیعی را تحت درمان و کمک‌رسانی قراردادند، تجلیل و تقدیر به عمل آورد.

تجلیل از روانشناسان طرح محب در زلزله کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در مراسم تجلیل از  روانشناسان طرح محب در زلزله کرمانشاه اظهار داشت: نقش این روانشناسان طرح محب در زلزله کرمانشاه که بادانش و تخصص خود توانستند بخش اعظمی از مشکلات روحی و روانی بازماندگان و آسیب دیدگان در زلزله غرب کشور را التیام بخشیده و برای برخی نیز پیگیری‌های درمانی را انجام دهند، ستودنی و مثال‌زدنی است.

بودند.

دکتر امید قادری بابیان این مطلب که زلزله شدید کرمانشاه ازلحاظ روانی کل استان کرمانشاه درگیر حادثه کرده بود، خاطرنشان ساخت: طبق بررسی‌ها و آمارهای صورت گرفته در هیچ زلزله و حادثه مشابهی جز زلزله کرمانشاه مداخلات روانی به‌خوبی انجام نگرفته بود و تلاش‌های نیروهای اورژانس اجتماعی و تیم فوریت‌های روانی و روانشناسان طرح محب (حمایت های روانی در بلایای طبیعی) در نوع خود کم‌نظیر بود.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، پس از انجام کمک‌های امداد و نجات بلافاصله نیروهای اورژانس اجتماعی و روانشناسان طرح‌ محب (حمایت های روانی در بلایای طبیعی) در راستای بررسی وضعیت روانی زلزله‌زدگان در منطقه مستقر شدند و از همان روزهای ابتدایی حادثه با کمک‌رسانی اولیه به مصدومان و نهایتاً بعد از گذشت 10 روز، اقدامات تخصصی حوزه روانشناسی خود را آغاز کردند.

غربالگری روانشناسان طرح محب

75 هزار زلزله‌زده کرمانشاه تحت غربالگری روانشناسان طرح محب قرار گرفتند

قادری بابیان اینکه بیش از 75 هزار نفر از زلزله‌زدگان در قالب اجرای طرح روانشناسی بهزیستی غربال‌گری شدند، افزود: از این تعداد بیش از 5 هزار نفر نیازمند مداخلات فوری بودند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: اجرای مرحله اول غربال‌های روان‌شناختی در مناطق زلزله‌زده به اتمام رسیده و مرحله دوم طرح از ابتدای بهمن آغازشده و تا خردادماه سال آینده ادامه دارد.

هیچ منع اعتباری برای خدمات‌رسانی کامل روانشناسان طرح محب به آسیب دیدگان وجود ندارد

دکتر قادری با بیان این مطلب که هیچ منع اعتباری برای خدمات‌رسانی کامل روانشناسان طرح محب در زلزله کرمانشاه وجود ندارد، اعلام داشت: سلامت روحی و روانی بازماندگان ناشی از زلزله شدید کرمانشاه و از طرفی به نتیجه رسیدن زحمات این روانشناسان به حدی اهمیت دارد که سازمان بهزیستی با تمام توان تا حصول کامل موفقیت در کنار این عزیزان خواهد بود.

وی بابیان اینکه غربال‌گری‌های روانشناسان طرح محب در سه سطح انجام‌گرفته است، افزود: در سطح اول چندین سؤال تخصصی و کاملاً علمی از تمامی افراد حادثه‌دیده انجام‌گرفته و سپس در مرحله بعدی مصاحبه‌های لازم با افراد انجام می‌گیرد و در مرحله سوم نیز در صورت لزوم ارجاع فوری به مراکز درمانی انجام می‌گیرد.

افکار خودکشی در مناطق زلزله‌زده

افکار خودکشی در مناطق زلزله‌زده فقط نیم درصد بود

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: طی انجام غربال‌گری‌های روانشناسی صورت گرفته افکار خودکشی در مناطق زلزله استان نسبت به بحران مشابه پایین‌تر بود و اخبار منتشرشده در خصوص وجود آمار بالای خودکشی در این مناطق صحت ندارد.

این مسئول مهم‌ترین علت پایین آمدن افکار خودکشی در این مناطق را اقدامات تخصصی نیروهای اورژانس اجتماعی و  روانشناسان طرح محب در زلزله کرمانشاه که در سازمان بهزیستی فعال  بودند و همچنین اعتقادات قوی مردم عنوان کرد و گفت: نگاه سازمان بهزیستی به آسیب دیدگان روحی و جسمی زلزله کرمانشاه مقطعی نیست و تا آرامش روحی و جسمی این عزیزان در کنار آن‌ها می ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه