English

معرفی فیلم های سی و ششمین جشنواره فجر ۹۶ در اصفهان

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان با اکران 14 فیلم همزمان با سراسر کشور از 13 بهمن به مدت 10 روز برگزار می شود.

معرفی فیلم های سی و ششمین جشنواره فجر 96 در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال 1361 همه ساله در دهه فجر در تهران برگزار شده و در چند سال اخیر فیلم های این جشنواره همزمان با پایتخت در مراکز استان ها نیز اکران شده است.

بر اساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، علاقه مندان می‌توانند در زمان اعلام آغاز بلیط فروشی فیلم های این جشنواره با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.cinematicket.org بلیط فیلم های مورد علاقه خود را تهیه کنند.

فیلم فجر

در این جشنواره فیلم های ' تنگه ابوغریب' ، ' سرو زیر آب'، ' عرق سرد'، ' مصادره'، ' لاتاری'، ' اتاق تاریکف جشن دلتنگی'، 'کامیون '، ' هایلایت '، ' شعله ور' ، ' فیلشاه' ، ' به وقت شام'، 'امپراطور جهنم' و 'بانو قدس ایران ' به روی پرده می رود.

مضمون فیلم های قابل اکران در اصفهان شامل دفاع مقدس، شهدای گمنام، تروریست های تکفیری، فضای مجازی، زندگی برخی افراد مشهور و همچنین موضوعات کمدی است.

 'تنگه ابوغریب' ساخته 'بهرام توکلی' با موضوع دفاع مقدس و محصول سازمان هنری رسانه ‌ای اوج است که مهدی پاکدل، حمیدرضا آذرنگ، جواد عزتی و امیر جدیدی در آن ایفای نقش می کنند.

 'سرو زیر آب' ساخته 'محمدعلی باشه‌ آهنگر' به تهیه کنندگی 'حامد حسینی' با قصه‌ای در مورد شهدای گمنام و اتفاقاتی است که در معراج شهدا و نورد لوله اهواز افتاده است که در آن بازیگرانی همچون بابک حمیدیان، مسعود رایگان، مینا ساداتی و هومن برق‌نورد به ایفای نقش می پردازند.

 'عرق سرد' به کارگردانی 'سهیل بیرقی' و تهیه کنندگی 'مهدی داوری' است که مصائب یک بانوی فوتبالیست را به تصویر کشیده است که بازیگران مطرح آن باران کوثری و لیلا رشیدی هستند.

 'مصادره' ساخته 'مهران احمدی' است که بخش‌هایی از آن در ارمنستان فیلمبرداری شده است، این فیلم در ژانر کمدی ساخته شده و رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان در آن ایفای نقش می کنند.

 'لاتاری' به کارگردانی 'محمدحسین مهدویان' و تهیه کنندگی 'سید محمود رضوی' است که نسبت به دو اثر دیگر این کارگردان با تفاوت‌های بسیاری همراه است، این فیلم با بازی ساعد سهیلی و هادی حجازی‌فر به قاچاق دختران ایرانی در دبی پرداخته است و پوستر آن به تازگی رونمایی شد.

 'اتاق تاریک' ساخته 'روح‌اله حجازی' است که داستان فرهاد و هاله را در آغاز فصل جدیدی از روایت می‌کند که سرآغاز تغییرات دیگری است در مواجهه با مسایل جدید است، ساره بیات، ساعد سهیلی به ایفای آن پرداخته است.

 'جشن دلتنگی' از 'پوریا آذربایجانی' درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن‌ها با فضای مجازی است که محسن کیایی، بهنام تشکر، پانته‌آ پناهی ها، بابک حمیدیان از جمله بازیگران آن هستند.

 'کامیون' کاری از 'کامبوزیا پرتوی' است که سعید آقاخانی و نیکی کریمی، بازیگران مطرح آن هستند.

 'هایلایت' ساخته 'اصغر نعیمی' است که یک درام عاشقانه با مضمون اجتماعی را روایت می‌کند و در آن بازیگرانی چون پژمان بازغی، آزاده زارعی و سام قریبیان ایفای نقش می کنند.

 'شعله ور' از 'حمید نعمت‌اله' و تهیه‌کنندگی 'محمدرضا شریفی‌نیا' است که داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس همه‌ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد، امین حیایی، دارا حیایی، زری خوش‌کام، پانته‌آ مهدی‌نیا از جمله بازیگران مطرح آن هستند.

 'فیلشاه' عنوان تنها اثر انیمیشن این دوره از جشنواره به کارگردانی 'هادی محمدیان' است، این فیلم که در تولید آن بیش از 200 نفر مشارکت داشته‌اند، در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد که رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد اما برخلاف تصور همه، «شاه‌فیل» بسیار دست و پا چلفتی است.

 'به وقت شام' جدیدترین اثر سینمایی 'ابراهیم حاتمی‌کیا' و تهیه‌کنندگی 'محمد خزاعی' است که با موضوع داعش و نیروهای تکفیری جلوی دوربین رفته است بازیگرانی از جمله بابک حمیدیان و هادی حجازی‌فر حضور دارند و بقیه بازیگران لبنانی و سوری هستند.

 'امپراطور جهنم' ساخته 'پرویز شیخ طادی' است که علی نصیریان، فرخ نعمتی و علی رام نورایی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند و داستان آن پیرامون تروریست‌های تکفیری است.

 'بانو قدس ایران' به کارگردانی 'مصطفی رزاق کریمی' هم یکی از دو فیلم مستندی است که در بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره حضور دارد و با پرداختن به زندگی همسر امام خمینی (ره) در اصفهان هم اکران می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه