English

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی:

توقف صدور پروانه برای خانه‌‌مسافرها اشتغال مردم بومی را تضعیف می‌کند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توقف صدور پروانه بهره‌برداری برای خانه‌‌مسافرها از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: اگرچه این اقدامات در جهت تکمیل ظرفیت هتل‌ها انجام می‌شود اما اشتغال مردم بومی را تضعیف می‌کند.

توقف صدور پروانه برای خانه‌‌مسافرها اشتغال مردم بومی را تضعیف می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مهرداد لاهوتی بائوج تصریح کرد: این تصمیم به رسیدگی بیشتری نیاز دارد چرا که زندگی افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ در بسیاری از استان‌های گردشگر پذیر هزینه‌های زندگی مردم از این راه تامین می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا از این خانه‌مسافرها برای اقامت گردشگران و افزایش درآمد مردم بومی آن منطقه استفاده می‌شود؛ در صورتی که برای خانه‌مسافرها مجوز صادر نشود این مکان‌ها به صورت پنهانی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

لاهوتی اظهار کرد: در صورت فعالیت پنهانی خانه‌مسافرها  بر روی آنها نظارتی صورت نمی‌گیرد بنابراین نمی‌توان مسائل امنیت مسافران را تامین کرد؛ امروزه در بسیاری از استان‌ها مکان‌هایی همچون کیوسک مشخص شده که مردم برای اجاره خانه‌مسافرها به آنجا مراجعه می‌کنند و تمام قوانینی که برای هتل و مسافرخانه ضروری است در آنجا نیز اجرا می‌شود.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه تاکید کرد: اجاره خانه‌مسافرها از طریق این مکان‌ها امنیت این خانه‌ها را افزایش می‌دهد؛ اگرچه ساماندهی این کیوسک‌ها ضروری است اما کار چندان پیچیده‌ای نمی‌باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها امرار معاش مردم از طریق اجاره خانه‌مسافرهاست، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید برای ساماندهی این خانه‌ها ضوابط و قوانینی را تدوین کند ولی متوقف شدن صدور پروانه برای آنها اقدام اشتباهی است.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان افزود: در کشور باید شرایطی فراهم شود که همه اقشار جامعه بتوانند به سفر روند؛ برخی از افراد توانایی مالی لازم برای هزینه هتل‌های چند ستاره را ندارند در واقع وجود خانه‌مسافرها کمکی بزرگی به اقشار کم درآمد و متوسط جامعه در زمینه گردشگری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه