English

نقطه حساس نقل و انتقالات نیم فصل؛

پول نیست ولی صفا و معرفت و غیرت موج میزند ...

مقطع تعطیلات نیم فصل یکی از مهمترین نقاط داستان، برای تیم‌های لیگ دسته یک است، از آنجا که سرنوشت نهایی تیم‌های لیگ دسته یک را، بازی ‌های دور برگشت رقم می‌زند؛ تقویت منطقی و حساب شده و آماده‌سازی اصولی تیم‌های لیگ دسته یک، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

پول نیست ولی صفا و معرفت و غیرت موج میزند ...

علی اکبر زارعی- خبرگزاری موج؛ مقطع تعطیلات نیم فصل یکی از مهمترین نقاط داستان، برای تیم‌های لیگ دسته یک است، از آنجا که سرنوشت نهایی تیم‌های لیگ دسته یک را، بازی ‌های دور برگشت رقم می‌زند؛ تقویت منطقی و حساب شده و آماده‌سازی اصولی تیم‌های لیگ دسته یک، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

پروسه تقویت تیم در نیم فصل لیگ دسته یک؛ حرکتی بسیار دقیق و حساب شده را می‌طلبد؛ مسلماً تغییر چهره‌ی کلی تیم نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت آن تیم باشد، کما این که فجر شهید سپاسی با مربی با تجربه‌ خود، این را در ذهن دارد که این تیم بیش از پیش، به تمرینات و اردو، جهت هماهنگی بیشتر نیاز دارد.

تیم فجر شهید سپاسی برای نیم فصل بعد نیاز به تقویت مخصوصاً در چند پست زمین خود را دارد تا بتواند، چهره‌ی خود را در بازی های نیم فصل جدید تغییر دهد؛ البته کلانتری مربی کاربلدی است و می داند چطور  به جای تقویت بیشتر، در مسیر تضعیف نشدن گام بردارد.

جذب بازیکن بزرگ و به نوعی ستاره نیز نباید در روند کلی حرکت تیم خللی ایجاد کند؛ حتی اگر بازیکنی در حد سوپر استار نیز به تیم اضافه شود.

در لیگ دسته یک سالهای قبل؛ کلانتری بازیکنانی همانند احمد حسن زاده و... که جزء  آماده‌ترین بازیکنان وقت فوتبال ایران بودند را جذب کرد و باعث نشد تیم از نظر داخلی بهم بریزد و حواشی به وجود بیاید و نیز پیامد این موضوع سبب نشد که مضرات این جذب به مراتب بیشتر از منافع آن برای تیم فجر شود.

از همین رو جذب و تقویت تیم در نیم فصل؛ موضوعی بسیار مهم و حساس می‌باشد که باید بسیار دقیق به آن عمل شود و باید اذعان کرد که نه حرکت عجولانه و شتاب‌زده می‌تواند باعث تقویت فجر گردد و نه انفعال بیش از حد، این تیم را از رفع نقاط ضعفش دور می کند.

با نگاهی به عملکرد فنی فجر در خطوط مختلف، می‌توان بسیار راحت متوجه شد که این تیم  در چه نقاطی نیاز به بازیکن دارد؛  هر چند جذب بازیکن در نیم فصل، کار بسیار پرمشقت‌تری است چرا که گرفتن رضایت‌نامه از باشگاه‌ها امری محال است و باشگاه‌ها معمولاً بازیکنان با کیفیت خود را از دست نمی دهند مگر اینکه موضوعات قراردادی منجر به جدایی یک بازیکن خوب از تیم تحت نیم فصل اولش باشد و یا اینکه پول خوبی برای رضایت او دریافت کنند، که فجری ها چنین پولی را ندارند .

در اینجا نکاتی قابل توجه اند از جمله اینکه در دورن دروازه فجر، با وجود سلمانی و احمدیان و آمادگی هر دوی آنها؛ نیازی به جذب بازیکن در این پست نمی‌باشد اما در قلب دفاع با توجه به گل‌هایی که تا کنون این تیم به خصوص بر روی توپ‌های بلند دریافت کرده، شاید عاقلانه باشد که یک مدافع مسلط بر روی جنگ‌های هوایی به جمع تیم اضافه شود.

هر چند شاگردان کلانتری در بازی‌های پایانی نیم فصل اول، این ضعف خود را تا حدود زیادی پوشش داده بودند اما با توجه به سنگینی بازی‌های دور برگشت، تقویت قلب دفاع  با یک مدافع بلندزن لازم به نظر می‌رسد.

در دفاع کناری نیز با توجه به آماده شدن علی مصلی نژاد و جلال عبدی؛ طوری تقویت شود که نیاز به استفاده از بازیکنان غیرتخصصی در این پست نباشد اما به هر شکل غیبت چند هفته‌ی همزمان این دو بازیکن، این ترس را می‌رساند که شاید در این پست حضور حمید جوکار که به به تازگی به روزهای خوب خود بازگشته، خیال آنان را راحت کرده است.

در پست هافبک تدافعی و  میانی با وجود زینال خیری، امیری، شجاعیان و آماده شدن مشایخ؛ رقابت خوبی بالا می‌گیرد و اگر پیاپی در تمرینات نیم فصل جدید، با کیفیت نیم فصل قبل خود پیش رود، عملاً فجر با بازگشت این بازیکن تقویت خواهد شد.

شاید یکی دیگر از نقاطی که شیرازی ها  نیاز به جذب بازیکن را برای خود احساس می‌کنند، هافبک‌های نفوذی و به نوعی وینگرهای چپ و راست خود می‌باشد که اگر بازیکن خارق‌العاده‌ای در این پست‌ها آزاد شد، می‌تواند باعث تقویت خط هجومی فجری ها  در نیم فصل دوم باشد.

شاهین مجیدی وحمید جوکار و فتحیان، هافبک بازی سازهای خوب فجر هستند که موفقیت خود را مرهون تدابیر و تلاش های کلانتری می دانند و با مدیریت ایشان به نفرات با کیفیتی تبدیل شده اند و در نیم فصل اول بسیار مؤثر بودند؛ حال در رقابت های نیم فصل دوم و با فشارهای روانی بسیار بالای دور برگشت،  حضور بازیکنی به نام رقیبی نیز می تواند بازی ها را جذاب تر کند.

با توجه به حضور بوعذار، اگر بتواند خودش را با شرایط فجر هماهنگ کند؛ خط هافبک نفوذی فجر  تقویت می شود و شاید دیگر نیازی به تقویت نوک حمله نباشد و همچنین با وجود سه مهاجم نوک آماده‌ ای مانند نظری، دغاغله و صفرزاره ونجات (که متأسفانه فعلاً مصدوم است و امیدواریم به بازی ها برسد)؛ فجر دیگر نیاز به نفرات جدیدی در این ندارد.

به هر شکل باید دید در روزهای سرد زمستانی، گرمی بازار نقل و انتقالات بین فصل، با ورود بازیکنان درجه یک و آماده؛ دل‌های هواداران فجر را به تقویت تیم در دور برگشت گرم خواهد کرد یا خیر؟   

البته یک مشکل اساسی بر سر راه کلانتری وجود دارد؛ منابع مالی ناکافی برای جذب نفرات می باشد و بایستی در انتظار نشست تا شاید اتفاقات خوبی بیافتد...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه