English

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ثبت ۴ طلاق در هر شبانه‌روز به‌ طور متوسط/ هر ۵ ازدواج یک طلاق در سال ۹۶

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه طی ۲ سال گذشته نسبت به طلاق سیر صعودی دارد و به‌ طور متوسط در هر شبانه‌روز 4 واقعه طلاق در استان ثبت‌ شده است.

ثبت 4 طلاق در هر شبانه‌روز به‌ طور متوسط/ هر 5 ازدواج یک طلاق در سال 96

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، سید محمدعلی تقوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند در استان اظهار کرد: تاکنون 255 هزار ثبت‌نام کارت ملی هوشمند صادر شده است.

تقوی با بیان اینکه نام‌های امیرعلی و حسین در بین پسران و فاطمه و آوا در بین دختران بیشترین فراوانی نام‌ها در استان قرار دارند، گفت: 11 هزار و 595 واقعه ولادت در 9 ماه گذشته سال جاری در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد کاهش‌یافته است.

وی با بیان اینکه 6 هزار و 645 نوزاد پسر و 5 هزار و 550 نوزاد دختر در ثبت‌احوال به ثبت رسیده است، بیان کرد: 52 درصد نوزاد پسر و 48 درصد نوزاد دختر در 9 ماهه گذشته سال جاری سند ولادت صادرشده است.

تقوی با اشاره به آمار فوت‌شدگان گفت: در 9 ماهه سال جاری هزار و 984 مورد فوتی در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش‌یافته و بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و سوانح رانندگی مهم‌ترین علت فوت افراد بوده است.

وی افزود: 56 درصد فوت‌شدگان مرد و 44 درصد فوت‌شدگان زن در 9 ماهه گذشته سال جاری سند فوت صادرشده است.

وی به سه مأموریت اصلی ثبت‌احوال اشاره کرد و گفت: ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی، صدور اسناد هویتی مکانیزه و ثبت وقایع ازدواج و طلاق سه مأموریت اصلی ثبت‌احوال است که ۱۰۰ درصد واقعه حیاتی ولادت و فوت در زمان و مهلت قانونی انجام‌شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه وبویراحمد نسبت ازدواج‌های ثبت‌شده طلاق را نگران‌کننده توصیف کرد، و گفت: بیش از ۵۰ درصد طلاق‌ها در این استان در پنج سال نخست زندگی مشترک رخ می‌دهد.

تقوی با بیان اینکه تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده در مدت ۹ ماه گذشته سال جاری را 5 هزار و 637 واقعه بوده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش‌یافته است، اظهار کرد: به ازای هر پنج ازدواج در کهگیلویه وبویراحمد یک مورد به طلاق منجر می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش طلاق ثبت‌شده است.

وی تصریح کرد: هزار و 179 مورد طلاق در مدت این ۹ ماه به ثبت رسیده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از این طلاق‌ها مربوط به پنج سال اول ازدواج است.

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: میزان ازدواج در کهگیلویه وبویراحمد به‌ویژه طی ۲ سال گذشته نسبت به طلاق سیر صعودی دارد، و به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز 4 واقعه طلاق در استان ثبت‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه