English

امام جمعه چرام:

نباید مردم را با موج گرانی‌های جدید ناامید کرد / چرا مردم باید فشار اختلاس ۱۵ هزار میلیارد دلاری صندوق فرهنگیان را تحمل کنند

امام جمعه چرام گفت: نباید مردم را با موج گرانی‌های جدید ناامید کرد.

 نباید مردم را با موج گرانی‌های جدید ناامید کرد / چرا مردم باید فشار اختلاس 15 هزار میلیارد دلاری صندوق فرهنگیان را تحمل کنند

به گزارش خبرگزاری موج از چرام، حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه با شعار توحید مردم به هدایت و اسلام دعوت شدند، اظهار کرد: بسیاری از آیات قرآن راجع به مساله توحید است و تاکید می‌کند با تعقل و تفکر و اندیشه؛ توحید و خداپرستی پذیرفته شود.

امام جمعه چرام عنوان داشت: گاهی اوقات دیده می‌شود در فضاهای مجازی تبلیغ می‌شود که اسلام دعوت به تفکر نکرده، طبق نظر علامه طباطبایی در قرآن بیش از 300 بار انسان‌ها را به استفاده و بهره جستن از عقل این نیروی خدادادی هدایت کرده است.

وی افزود: در این زمینه آیات چند دسته هستند؛ دعوت به تعقل و اندیشه در مسائل خداشناسی و یا آیاتی که تقلید کورکورانه کفار را برای توجیه بت‌پرستی خود مورد مذمت قرار داده است.

خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی این هفته با اشاره به گران شدن بعضی از اقلام مانند گازوئیل و بنزین در لایحه بودجه سال آینده توسط دولت، گفت: در این بودجه که تحویل مجلس شورای اسلامی شده است حدود 34 میلیون نفر از قطار یارانه نقدی پیاده می‌شوند که اگر مجلس تصویب کند چنین اتفاقی خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: امام راحل مردم را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی و ولی نعمتان راستین جمهوری اسلامی می‌دانستند و مهمترین وظیفه دولت را خدمت‌گذاری به مردم می دانستند، اگر انقلاب به حدود 40 سالگی می‌رسد به پشتوانه این مردم بوده، اگر مردم مشکلاتی مانند جنگ تحمیلی را مدیریت و کمک کردند بخاطر اهداف انقلاب بوده و نباید مردم را با موج گرانی‌های جدید ناامید کرد.

حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: آنچه مشهود است زندگی بسیاری از افراد جامعه به سختی می گذرد و توان اداره فرزندان و خانواده را بخاطر فقر و مشکلات معیشتی ندارند که گران کردن حامل‌های انرژی و حذف یارانه فشار مضاعف و بیشتری بر خانواده‌ها وارد می‌کند.

امام جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به جلسه حقوق شهروندی هفته پیش، تصریح کرد: یکی مفاد حقوق شهروندی توجه به رفاه و امنیت اقتصادی مردم است، برای این مساله چه فکری اندیشیده‌اید، آیا  فشار اقتصادی بر مردم وارد کردن خلاف حقوق شهروندی نیست، در هنگام سخنرانی به مناسبت حقوق شهروندی بنری پشت سر شما نصب بود و عناوینی  مثل حق مسکن، حق رفاه، حق تامین اجتماعی و... را از مصادیق حقوق شهروندی برشمرده بود،به جای گران کردن حامل‌های انرژی فکری به حال این امور کنید.

وی،متذکر شد: تا قبل از برجام می‌گفتند به خاطر هر روز تاخیر در اجرای برجام روزانه 170 میلیون دلار ضرر می‌کنیم، با این حساب در این دو سال پسابرجام 120 میلیارد دلار در حساب دولت وجود دارد پس چرا امروز گفته می‌شود حتی برای پرداخت حقوق کارمندان دولت نیز مشکل وجود دارد، این پول‌ها کجا رفته است، همین پول ها را صرف اشتغال کنند.

وی ابراز کرد: واقعیت این است که چهار  سال به جای توجه به ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی و توجه به خدا اعتماد به کدخدا شد و کدخدا، هسته‌ای را توسط دولت تعطیل کرد و به قول‌های  خود عمل نکرد و حال که دستتان خالی است می‌خواهید با گران کردن حامل‌های انرژی فشار بر مردم بیاورید بجای فشار بر مردم جلوی اختلاس‌ها را بگیرید و این پول را صرف اشتغال کنید، حدود 15 هزار میلیارد دلار از صندوق فرهنگیان اختلاس شد، چرا مردم باید فشار آن را تحمل کنند.

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه  گران کردن حامل‌های انرژی ساده‌ترین کاری است که هر انسانی هم مسئول باشد توان آن را دارد،گفت: مردم به شما رای دادند که با تدبیر مشکلات زندگی مردم را کم کنید نه بر مشکلات آنها بیفزایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه