English

امسال بیش ۳۵۰ کیلوگرم زعفران در استان کرمانشاه برداشت شد؛

تخصیص ۲میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه کشت زعفران کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه سطح زیر کشت زعفران استان را 105 هکتار اعلام کرد و گفت: سال گذشته سطح زیر کشت زعفران استان 92 هکتار بوده است و به همین علت امسال بیش 350 کیلوگرم زعفران از مزارع این استان برداشت شد.

تخصیص 2میلیارد و 130 میلیون تومان اعتبار برای توسعه کشت زعفران کرمانشاه

رضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه بابیان این مطلب که متوسط عملکرد زعفران استان 3 و نیم کیلوگرم در هکتار است، ابراز داشت: زعفران استان بسیار مرغوب بوده و مورد تائید آزمایشگاه‌های بین‌المللی است.

زارعی تصریح کرد: زعفران استان در حال حاضر با دارا بودن 2 کارگاه فرآوری و بسته‌بندی در داخل استان قابلیت صادرات کشوری و حتی خارج از کشور را نیز دارد.

وی پتانسیل تولید زعفران استان کرمانشاه را بسیار قوی اعلام کرد و گفت: در این راستا کارآفرین برتر استان با ایجاد اشتغال و درآمدزایی خوب موفق شد در سطح کشور موردتقدیر وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از برنامه توسعه کشت زعفران برای سال آینده در سطح 100 هکتار خبر داد و افزود: در سال جاری 60 تن پیاز زعفران به استان حمل شده که از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی تأمین‌شده است و  به‌منظور توسعه کشت زعفران در استان حدود 2میلیارد و 130 میلیون تومان اختصاص‌یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه