English

آیت‎الله‎ علوی گرگانی:

اگر عمر خود را در راه علم، تحصیل و کمال صرف کنید، سعادتمند می‌شوید

آیت الله علوی گرگانی گفت: هدف انبیا خارج کردن انسان‌ها از ظلمات به سوی نور است شما نیز به همین دلیل به قم برای تحصیل و کمال آمده‌اید تا مردم شهر خود را از تاریکی نجات دهید.

اگر عمر خود را در راه علم، تحصیل و کمال صرف کنید، سعادتمند می‌شوید

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار جمعی از طلاب مجتمع آموزش عالی امام خمینی جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت گوش فرا دادن به سخنان ارزشمند دینی اظهار کرد: برخی علاوه بر شنیدن، مطالب را در دل خود ثبت می‌کنند این دو مرحله از سوی خدا در قرآن بیان شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به سخنی از امام علی(ع) گفت: کلام دارو محسوب می‌شود و به میزان کم درمانگر است ولی به میزان زیاد کشنده است بنابراین سخن به میزان کم دلنشین است.

وی عنوان کرد: اگر انسان به دین مراجعه نکند در تاریکی است بنابراین ندانستن و جهل، ظلمت و علم، نور محسوب می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: خداوند پیامبرانی برای ما مبعوث کرد تا افراد را از جهل و نادانی به سوی نور هدایت کند و این نور علم و کمال را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید حق این نور ادا شود گفت: فرد محصل باید به تحصیل علم بپردازد و عمر شریف خود را در بیراهه صرف نکند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: اکنون بیشتر طلاب گرفتار مسائلی شدند در حالیکه لازم است به درس و مباحثه بپردازند و کمال خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه عمر انسان در گذر است گفت: اگر عمر خود را در راه علم، تحصیل و کمال صرف کنید؛ سعادتمند می‌شوید.

این مرجع تقلیدتاکید کرد: هدف انبیا خارج کردن انسان‌ها از ظلمات به سوی نور است؛ شما نیز به همین دلیل به قم برای تحصیل و کمال آمده‌اید تا ملت خود را از تاریکی نجات دهید. شما برای منطقه خود پیامبری هستید تا مردم شهر خود را به ایام الهی مانند روز ولادت امام زمان (عج)، پیروزی انقلاب و... آگاه کنید.

آیت‌الله علوی گرگانی یادآور شد: بارها بیان می شود که قدر نعمت انقلاب را بدانید زیرا این انقلاب با خون شهدا به ثمر رسیده و خداوند نمی‌گذارد؛ خون شهدا هدر برود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه