English

در هشت ماه سالجاری صورت گرفت؛

صدور ۶۳ گواهی سقط طبی در کهگیلویه و بویراحمد

تعداد 63 مورد گواهی صدور مجوز سقط درمانی در اداره کل پزشکی قانونی استان صادر شده است.

صدور 63 گواهی سقط طبی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، در هشت ماه عداد 99 مورد پرونده با موضوع سقط درمانی در اداره کل پزشکی قانونی استان پذیرش شده است که از این تعداد 63 مورد با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط طبی گردید، تعداد 30 مورد عدم صدور مجوز و تعداد 6 مورد نیز بعد از تشکیل پرونده به جهت عدم پیگیری مراجعین بایگانی شده است.

آمار تشکیل پرونده جهت سقط درمانی در مدت مشابه سال گذشته 100 مورد و صدور گواهی سقط درمانی 64 مورد بوده است که در مقایسه با امسال کاهش داشته است.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه وبویراحمد در سال 95 به نسبت جمعیت در رتبه دوم میزان معاینات جسمانی سقط درمانی به ازای هر صد هزار نفر در کشور قرار دارد.

تأکید مجدد بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی

یکی از مهم‌ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی یا 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی‌های معتبر انجام گیرد. در صورت وجود شرط فوق سایر شرایط از جمله وجود ناهنجاری در جنین که موجب عسر و حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می‌سازد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. لذا پزشکان محترم در مورد ارجاع به موقع مادران باردار و مادران در مورد مراجعه به موقع به ادارات پزشکی قانونی می‌بایست محدودیت زمانی فوق را مد نظر قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه