English

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در پاسخ به موج؛

۱۲۰ معلول و ۱۸ آسیب نخاعی حاصل زلزله اخیر کرمانشاه/بهزیستی برای خدمات دهی اصولی به آسیب دیدگان برنامه ویژه ای دارد

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: استان کرمانشاه تقریباً ۱۲۰ معلول یا آسیب‌دیده در زلزله و ۱۸ آسیب نخاعی دارد که بعضی از آن‌ها در سرپل ذهاب و برخی در مناطق و روستاهای اطراف هستند.

۱۲۰ معلول و 18 آسیب نخاعی حاصل زلزله اخیر کرمانشاه/بهزیستی برای خدمات دهی اصولی به آسیب دیدگان برنامه ویژه ای دارد

محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ضمن ابراز تأسف از وقوع زلزله اخیر در کرمانشاه، ابراز داشت: به علت عواقب خطرآفرین جسمی، نحوه انتقال آسیب دیدگان از زلزله به مراکز درمانی، انتقال بیماران باید با یک روش و شیوه خوبی انجام شود. چه‌بسا خیلی از این‌ها ممکن است آسیب بیشتری در انتقال نامناسب ببینند.

وی افزود: بخشی از این بیماران زلزله‌زده را با تجهیز بیشتر مراکز توان‌بخشی که در کرمانشاه و مناطق زلزله زده وجود دارد و تحت پوشش بهزیستی و هلال‌احمر است، یا با گسترش دادن این بخش‌ها، می‌توانیم اینجا تحت درمان قرار دهیم و طبعاً بخشی را هم باید برای آن‌ها فکر جدی‌تری کنیم که آیا خدمات را در منزل به آن‌ها ارائه دهیم یا این‌ها را با وسایل امن‌تر به مراکز توان‌بخشی خودمان منتقل کنیم.

محسنی بندپی افزود: رئیس سازمان بهزیستی کشور برای کمک‌رسانی اصولی و ارائه خدمات لازم فیزیوتراپی به این آسیب دیدگان اعلام آمادگی کرده‌اند و ما را برای تهیه گزارش مبسوطی از این مناطق به اینجا اعزام کرده‌اند و پس‌ازآن تمام موارد در نشستی به اطلاع ایشان می‌رسد و حتماً تمهیداتی اتخاذ خواهد شد که مردم حداقل ازنظر توان‌بخشی وضعیت بهتری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه