English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی:

حذف کل نقاط حادثه‌خیز خراسان رضوی نیازمند بودجه ۲۴ میلیارد تومانی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: برای حذف کل نقاط حادثه‌خیز استان نیازمند منابع ۲۴ میلیارد تومانی هستیم.

حذف کل نقاط حادثه‌خیز خراسان رضوی نیازمند بودجه ۲۴ میلیارد تومانی است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، ابراهیم نصری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: اعتبارات ابلاغ شده تا امروز ۱۷۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۲۲ میلیارد تومان آن ملی و ۵۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان استانی است و تا پایان آذر ماه ۲۳ درصد آن تخصیص یافته است و از لحاظ ابلاغی ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است و براساس طرح‌های برنامه ششم توسعه ۴۸ درصد بودجه حمل و نقل به اداره کل می‌یابد و رقم بودجه ۹۷ هنوز معین نشده است.

وی افزود: تعداد ۷۰۰ نیروی راهدار و خرید خدمت داریم که ماهانه ۲ میلیارد تومان حقوق به آن‌ها پرداخت می‌شود و هزینه سالانه ساخت و نگهداری راه‌ها ۳۴۰ میلیارد تومان است و اگر این کار انجام نشود، ضمن تحمیل هزینه‌های اضافه مشکلات ایمنی هم خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در بحث ایمنی رشدی ۴۸ درصدی و در بحث ایمن‌سازی رشدی ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات مالی و منابع این کار مهم و حیاتی تعطیل نشده است و خراسان رضوی تنها استانی است که با همکاری پلیس راه کلیه اطلاعات را در سامانه GIS را وارد کرده و از ۸۷ نقطه حادثه‌خیز ۶۷ نقطه آن آشکارسازی شده است و برای حذف کل نقاط حادثه‌خیز استان نیازمند منابع ۲۴ میلیارد تومانی هستیم که تاکنون ۲ میلیارد تومان آن دریافت شده است.

نصری تصریح کرد: در حوزه حمل کالا ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا با بارنامه جابه‌جا شد که رشدی ۹ درصدی نسبت به سال قبل دارد و در رتبه ششم کشور قرار دارد و بیشتر بار مربوط به معادن بوده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بیشتر رشد میزان جابه‌جایی مسافران را داشته که بالاترین آمار آن مربوط به زائران اربعین حسینی بود، تاکید کرد: تعداد ۱۰ مرکز معاینه فنی، ۲۳ پاسگاه پلیس راه و ۱۹ مرکز اسقاط و ۵۱ مجتمع خدمات رفاهی در خراسان رضوی فعال است و تعداد ۲ پاسگاه پلیس راه در دهه فجر افتتاح می‌شود و تعداد ۳۶ ناوگان جدید هم تا نوروز ۹۷ به استان اضافه می‌شود تا خدمات جاده‌های اصلی و فرعی استان داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال ۵۳۰ دستگاه باری و مسافری نوسازی شدند و ۱۲ هزار و ۱۵۹ اسقاطی از رده خارج شدند، بیان کرد:

۴۰ درصد توسعه روستایی راه‌های کشور در خراسان رضوی بوده است و راهی که ایمن و همراه با استاندارد کامل نباشد را تحویل نمی‌گیریم و زیر بار مسائل و مشکلات ترافیکی نخواهیم رفت، زیرا احترام خاصی به شعور اجتماعی مردم قائل هستیم.

نصری گفت: سهمیه قیر استان ۱۴ هزار تن بوده که ۲۱ هزار و ۴۰۰ تن حمل کردیم و سهمیه سازمان راهداری ۸۰۰ هزار تن بود که به ۳۲۰ هزار تن کاهش یافت و قیر رایگان کمک حال ما و پیمانکاران است.

وی افزود: برای سال ۹۶، ۳۹۷۴ نفر افزایش نیروها و حق بیمه‌ها را خواستار شدیم که تاکنون لیست‌ها و پرونده‌های ۲۷۵۸ نفر به ثبت رسیده است و خراسان رضوی در بحث ابلاغ اعتبارات هم رتبه اول کشور را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در بحث بستن راه‌های جاده‌ای در شرایط و وضعیت‌های نامناسب جوی کاری مشترک بین پلیس راه و راهداری است، گفت: دستور بسته‌شدن با پلیس راه بوده و ماموران راهدار اجراکننده ابلاغ هستند و اطلاع‌رسانی به‌موقع را هم از طریق رسانه‌ها داریم تا شاهد تصادفات زنجیره‌ای و بار سنگین ترافیک جاده‌ای نباشیم.

نصری گفت: در بحث پیگیری و رفع مشکلات رانندگان ترانزیتی جلسه‌ای را با استاندار خراسان رضوی و رئیس اداره ترانزیت کشور خواهیم داشت و در رابطه با مسائل امنیتی، گمرکی و غیره نیازمند اقدام مناسب مسئولان هستیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های ملی حمل و نقل در استان، افزود: مراسم‌های جشن ملی حمل و نقل در روزهای سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه برای رانندگان داخلی و چهارشنبه ۲۹ آذر ماه برای رانندگان ترانزیتی با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود و در این برنامه‌ها از رانندگان و فعالان برتر حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیتی تقدیر به‌عمل می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه