English

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی :

طلاب در همه عرصه های سیاسی نقش آفرینی مناسب داشته باشند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: طلاب باید در همه عرصه های سیاسی نقش آفرینی مناسب داشته باشند و البته این مساله به آن معنا نیست که لزوماً عضو تشکل های سیاسی باشند.

طلاب در همه عرصه های سیاسی نقش آفرینی مناسب داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای حقوقدان استان قم که با موضوع محوری تبیین نقش حقوقدانان در نهادینه شدن مبانی ارزشی در جامعه در مرکز آموزش قوه قضاییه واقع در قم برگزار شد، ابراز داشت: در دنیای کنونی طلاب و فضلای حوزه باید بیش از هر زمان دیگری آگاه به مسائل سیاسی باشند ، هر چند که این مساله به آن معنا نیست که لزوماً طلاب خود عضو تشکل های سیاسی باشند.

وی همچنین با اشاره به نقش بسیار مهم حوزویان در احیای ارزش های دینی در سطح جامعه گفت: چنانچه جامعه ای نسبت به ارزش های دینی و الهی خود بی تفاوت باشد، آن جامعه دیگر یک جامعه زنده و پویا نیست.

عضو خبرگان رهبری گفت: از این منظر اگر در جامعه‌ای، مشکلات زیاد شد و در عین حال اخلاق، آزادی، رفاه اجتماعی و عدالت مورد تهدید قرار گرفت، در چنین وضعی بی شک، بیش از هر فرد و قشر دیگری، فرهیختگان و روشنفکران مورد سؤال قرار می گیرند که چرا اجازه داده اند جامعه به این سمت و سو حرکت کند.

وی بیان داشت: جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که در آن همه افراد و اقشار جامعه می بایست در زمینه دست یابی به به اندیشه حق، اخلاق حق، عمل به حق و نیز پاسداشت و احترام به حقوق فردی و اجتماعی تلاش کنند و طبعاً برای رسیدن به این جامعه باید به ارزش‌های الهی توجه لازم را داشته باشیم و به خصوص این که اقدامات خویش را مستند به کتاب و سنت نماییم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این که فقهای بزرگ و کسانی که امروز الگو‌های جامعه به شمار می روند، کسانی هستند که حرف و قیام و حتی سکوتشان نیز برای مردم حجت است، گفت: فقیه صرفاً به فردی گفته نمی شود که تنها قاعده و فرمول علمی بلد باشد به این خاطر که چه بسا فردی هم به علت حافظه خوب، اطلاعاتی داشته باشد اما طبعاً این مساله کافی نیست و فقیه به کسی گفته می‌شود که علم در سرشت او باشد و از این حیث هیچ عملی از او صورت نمی گیرد مگر این که مبتنی بر فقه و معارف اسلامی باشد و اساساً مقبولیت فقیه هم به این خاطر است که کلیه اعمال و افعال او مبتنی بر مسائل فقهی و ابعاد الهی است.

وی با اشاره به این که هدف و مقصد شریعت، تزکیه جامعه و مبتنی بودن آن بر ارزش‌های الهی است، افزود: آنچه که در فقه داریم احکام شریعت و مقاصد شریعت است و باید توجه داشته باشیم که مقاصد شریعت بسیار مهم است، چرا که تمام احکام الهی، برای تحقق مقاصد شریعت وضع شده است و.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تشکیل بسیج، از برکات ماندگار امام راحل بوده است، ابراز داشت: امروز نیز به لطف الهی و با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و بصیرت بالای بسیجیان، این شجره طیبه در تحولات ملی و حتی بین المللی جایگاه و اهمیت خاصی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف تشکل‌های سیاسی که برای قدرت ایجاد شده‌اند، بسیج حقیقتاً برای آرمان‌گرایی، عدالت طلبی و حق خواهی تاسیس شده و انصافاً سازمان بسیج حقوقدانان نیز با رویکرد تخصصی خود در همین مسیر قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: حقوقدانان می بایست مفهوم حق را برای مردم جامعه تبیین کرده و آن‌ها را با حقوق خود آشنا کنند و در این بین حقوقدان بسیجی با روحیه انقلابی و تکیه بر ارزش های الهی هم مردم را با حقوق آشنا می کند و هم خواستار احیای حقوق آنها در جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: حقوقدانان روشنفکرانی هستند که بیش از سایر افراد، جامعه را رصد کنند و اجازه نمی‌دهند که حقوق مردم در جامعه ضایع گردد.

وی تاکید کرد: با توجه به این مسایل بسیح حقوقدانان باید به دنبال حفظ و ایجاد جامعه‌ای باشد که در آن رفاه، عدالت، استقلال اجتماعی و توجه به حقوق اجتماعی در اولویت قرار می گیرد به ویژه با عنایت به این مساله که بسیج همواره به دنبال برقراری عدالت و حق طلبی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه