English

جمعیت هلال احمر استان قم به مناطق غرب کشور اعزام شد

دو تیم از جمعیت هلال احمر استان قم به منظور ارائه خدمات به مردم مناطق آسیب دیده از زلزله غرب کشور، اعزام شد.

جمعیت هلال احمر استان قم به مناطق غرب کشور اعزام شد

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، محمد گل‌فشان با اشاره به حضور تیم حمایت های روانی، اجتماعی و فرهنگی (سحر) سازمان جوانان هلال احمر در مناطق آسیب دیده از زلزله اخیر اظهار کرد:  دو تیم از جمعیت هلال احمر استان قم به منظور ارائه خدمات به مردم مناطق آسیب دیده از زلزله غرب کشور، اعزام شد.

وی با بیان اینکه حضور تیم های سحر یکی از نیازهای ضروری پس از بلایا است، تصریح کرد: در همین راستا، تیم های آموزش دیده و متخصص حمایت های روانی و اجتماعی با حضور در  مناطق زلزله زده اقدام به اجرای فعالیت های متنوع برای بازیابی روحی و روانی آسیب دیدگان می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود:  تیم های سحر استان قم متشکل از ۲۸ نفر پرسنل و اعضای جوان داوطلبی و مختصص در مباحث روانشناسی و علوم تربیتی و... است که برای خدمت رسانی بهتر در ۱۱ محور سازماندهی شده اند.

گل فشان با اشاره به حجم بالای آسیب های روحی، روانی زلزله زدگان و تجارب آثار روحی باقیمانده از زلزله های گذشته  در کشورمان در بازماندگان این حوادث، بیان کرد: در این بلایا، اغلب خانواده ها دچار شرایط بحرانی می شوند و کودکان در این میان به فراموشی سپرده می شوند، که حضور تیم های سحر و ارائه خدماتی همچون؛ بازی درمانی، گفتار درمانی، مشاوره و اجرای برنامه های آموزشی می تواند روند بازگشت به زندگی را تسریع بخشیده و امید به زندگی مردم آسیب دیده را افزایش دهد.

وی با تاکید به اینکه در روزهای نخست پس از زلزله، فعالیت های تیم های سحر در مناطق آسیب دیده در بهبود شرایط روحی مردم بسیار اثرگذار و مشهود بود، گفت: جوانان هلال احمر با حضور در این مناطق انرژی و انگیزه های فراوانی را به خانواده ها و بویژه کودکان آسیب دیده تزریق کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، در پایان بیان کرد: امید داریم کاروان تیم های سحر استان قم نیز با حضور موثر خود ضمن خدمت رسانی به مردم این مناطق، به عنوان سفیران دوستی و مهربانی جمعیت هلال احمر، پیام همدلی مردم شریف استان قم را به مردم غیور کرمانشاه منتقل نماید.

گفتنی است، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با ساماندهی تیم  حمایت روانی، اجتماعی در بلایا (سحر) ضمن جذب نیروهای متخصص داوطلب در رشته های روانشناسی،  مددکاری، علوم تربیتی و اجتماعی اقدام به ارائه خدمات مورد نیاز به آسیب دیده های بلایا و حوادث می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه