English

شهردار منطقه هفت قم:

هسته مرکزی شهر قم باید محیطی آرام برای تردد باشد

علیرضا اقبالیان:برای اجرای این پروژه سه و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده که به صورت سنگ فرش ایجاد می‌شود و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

هسته مرکزی شهر قم باید محیطی آرام برای تردد باشد

به گزارش خبرگذاری موج ازقم، علیرضا اقبالیان عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به بی نظمی بسیار در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر، شهرداری منطقه هفت به ایجاد میدان بزرگ امام خمینی(ره)، پل بازار، باغ راه بهار و اجرای طرح ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر اقدام کرده است.

وی افزود: پارکینگ زائر در هسته مرکزی شهر در روزهای عادی به راحتی فضای کافی را برای پارک خودروها فراهم می‌کند.شهردار منطقه هفت قم ادامه داد: طی سه سال گذشته پس از اتمام باغ راه بهار، طرح خیابان حضرتی، گذرخان و آب انبار سید عرب زیباسازی شد و با مشارکت مردم توانستیم محیطی آرام و بدون زوائد بصری را در این مناطق ایجاد کنیم.

وی ضمن بیان اینکه یکی از اقدامات عمرانی منطقه هفت ایجاد خط اتصال میان پیاده‌روها در هسته مرکزی شهر بوده است، افزود: از دی ماه سال ۹۴ این طرح در دستور کار شهرداری قرار گرفته است تا بتوان طرح با درنظر گرفتن تمام مسائل اجتماعی و ترافیکی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: به همین منظور بازدیدهایی از طرح‌های مشابه در شهرهای دیگر انجام گرفته و نقاط ضعف و قوت این پروژه در طرح در نظر گرفته شده مشخص شد.

اقبالیان بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی اجرای عملیات احداث پیاده راه خیابان ارم به کسبه از دو ماه گذشته بنرهایی در سطح خیابان ارم نصب شد تا چنانچه کسبه در بحث آب، برق ، گاز و یا مخابرات مشکلاتی دارند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه این معبر به طول ۴۰۰ متر و عرض ۲۱ متر در خیابان ارم در حال انجام است، افزود: تأسیسات این منطقه فرسوده و مردم مجبور به تردد از این خیابان بودند.

شهردار منطقه هفت قم ادامه داد: از ۲۱ متر معبر احداثی ۱۴ متر به پیاده راه و هفت متر به ماشین رو اختصاص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: برای اجرای این پروژه سه و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده که به صورت سنگ فرش ایجاد می‌شود و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

اقبالیان گفت: تاکسیرانی برای کمک به اجرای بهتر پروژه تعداد پنج دستگاه ون را برای جابجایی مسافران از ابتدای خیابان چهارمردان به سمت خیابان عمار یاسر اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ دستگاه خودروی برقی نیز خریداری خواهد شد تا زمانی که معبر برای ورود خودروهای اصلی آزاد است از آنها استفاده شود.

اقبالیان با بیان اینکه ادامه کارطی سال آینده انجام می گیرد، افزود: هسته مرکزی شهر باید محیطی آرام برای استفاده مردم به دور از سر و صدای خودرو باشد.

وی با بیان اینکه حداکثر زمان برای ایجاد معبر را به سه ماه رسانده ایم اما در تلاشیم که این زمان را کاهش دهیم، افزود: بالغ بر ۲۵ دستگاه ماشین آلات به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا بتوانیم بدون ایجاد مشکلات به زودی پروژه را به اتمام برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه