English

مسوول فراهم‌ آوری اعضای پیوندی مرکز الزهراء اصفهان خبر داد

افزایش ۲.۵ برابری پیوند کبد در استان اصفهان

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی، درمانی الزهراء اصفهان گفت: پیوند کبد در استان اصفهان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲.۵ برابر شده است.

افزایش ۲.۵ برابری پیوند کبد در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، مریم خلیفه سلطان با اشاره به افزایش 2.5 برابری پیوند کبد در اصفهان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون و در حدود 9 ماه نخست سال، 25 مورد اهدا و پیوند کبد در استان اصفهان صورت گرفته که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 10 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه مجموع اهدا و پیوند کبد در سال گذشته در استان 16 مورد بوده، افزود: استان اصفهان، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در پیوند کبد داشته زیرا در سال‌های گذشته بیشتر موارد پیوند کبد از اصفهان به شیراز ارسال می‌شد اما در 2 سال گذشته بیشتر آنها در اصفهان انجام می‌شود.

مسوول واحد  فراهم‌ آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی، درمانی الزهراء اصفهان خاطرنشان کرد: در مراسم بزرگداشت اهدای عضو (جشن نفس) که در تهران برگزار شد از بهنام صانعی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نمایندگی از تیم پیوند اعضای مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان، به دلیل پیشرفت قابل توجه در پیوند کبد تجلیل شد.

وی بیان کرد: در سال جاری تا کنون 89 مورد اهدا و پیوند کلیه، 25 مورد اهدا و پیوند کبد و سه مورد اهدا و پیوند قلب در استان اصفهان داشتیم که تعداد معدودی از آنها از بیمارانی بوده که از استان‌های دیگر به اصفهان منتقل شده‌اند.

مسوول واحد  فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی، درمانی الزهراء اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 41 مورد اهدای عضو از سوی افراد مرگ مغزی در استان اصفهان صورت گرفته است، گفت: سال گذشته در مجموع 36 مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه