English

کشاورزان کرمانشاه ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت‌ دیده‌اند/ اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومانی دولت به بخش کشاورزی مناطق زلزله زده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: با برآورد کنونی ۲۵۰ میلیارد تومان از کل خسارت واردشده به بخش کشاورزی مناطق زلزله‌زده مربوط به پروژه‌های عمرانی، ساختمان‌های اداری و... و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر مربوط به دامداران و کشاورزان است.

کشاورزان کرمانشاه 300 میلیارد تومان خسارت‌ دیده‌اند/ اختصاص 210 میلیارد تومانی دولت به بخش کشاورزی مناطق زلزله زده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، خسرو شهبازی بابیان این مطلب که در زلزله استان کرمانشاه 8300 جایگاه سنتی شامل جایگاه‌های دام و ۵۷۵ واحد دامداری سنتی و نیمه‌صنعتی خسارت دید، ابراز داشت: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده حدود ۳۰ هزار رأس دام سبک و هزار رأس دام سنگین در این مناطق تلف‌شده‌اند.

وی افزود: خسارت به ۱۶۸ واحد پرورش ماهی و تلف شدن 3.5 میلیون بچه ماهی، تلف شدن 20 هزار قطعه طیور، خسارت به بیش از هزار کندوی زنبورعسل و... بخش اعظمی از خسارات ناشی از زلزله کرمانشاه را شامل شده است.

شهبازی خسارت به ۲۰۰ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب، ادوات کشاورزی و تأسیسات کشاورزی، چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب را از دیگر آسیب‌های زلزله اخیر عنوان کرد و گفت: بابیان مشکلات فوق برای کشاورزان زلزله‌زده دولت 21 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای دامداران و 210 میلیارد تومان اعتبار برای کمک‌رسانی به بخش کشاورزی مناطق زلزله‌زده تخصیص داده است.

وی زمان پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض را منوط به پایان پایش های کارشناسی عنوان کرد و افزود: با توجه به عمق خسارت و همچنین به‌منظور استانداردسازی بیشتر مناطق روستایی و کشاورزی، درخواست دریافت کمک‌های بلاعوض 60 میلیارد تومانی برای کمک به ساخت اسطبل و جایگاه‌های نگهداری دام به آن دسته از دامدارانی که جایگاه‌های دام آن‌ها تخریب‌شده، به دولت کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از پرداخت 200 میلیارد تومانی تسهیلات بی‌بهره و بلندمدت برای واحدهای تولیدی کشاورزی در مناطق زلزله ده خبر داد و اعلام داشت: برای تولیدکنندگان زلزله‌زده مقروض بانک نیز استمهال دوساله تسهیلات بانکی در نظر گرفته‌شده و تا پایان سال به هرگونه خسارت واردشده به بخش کشاورزی در مناطق زلزله‌زده رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در مناطق زلزله‌زده، بیان کرد: در همان روز نخست بعد از زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان از همه حدود 1960 روستای در معرض زلزله سرکشی به عمل آمد که از این تعداد روستا حدود 370 روستای آن در زلزله خسارت جدی دیده بودند.

شهبازی با بیان اینکه ۶۵ اکیپ دامپزشکی از سراسر کشور برای حضور در مناطق زلزله‌زده به کمک استان آمدند، گفت: درنهایت اکیپ‌های دامپزشکی 656 روستا را پایش کرده و در ۳۷۰ روستا دفن بهداشتی دام توسط این اکیپ‌ها صورت گرفت.

این مسوول با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۱ برای گزارش درخواست کمک‌رسانی و بررسی اتلاف دام و خسارت وارده به بخش کشاورزی در دسترس مردم مناطق زلزله‌زده است، گفت: همچنین سامانه‌های پیامکی ۱۵۱۲ و 100010001512 برای گزارش هر نوع بیماری و تلفات دامی آماده پاسخگویی و رسیدگی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه