English

جشن "در ساحت قرآن" در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

در آستانه میلاد فرخنده پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص)، حضرت امام جعفرصادق (ع) و هفته وحدت، جشن "در ساحت قرآن" در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد.

جشن "در ساحت قرآن" در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه شهرستان لنگرود که سخنران ویژه این مراسم بود، گفت: قرآن کریم تنها شاهکار بزرگ آفرینش است، شاهکاری که می توان در محضر او ادب و شرف بی نهایت برای نفوس تشنه بشری دریافت کرد.

وی نام جلاله خداوند رحمان را از اسمایی دانست که جان عطشناک انسان می تواند تنها از او اثر بگیرد و سیراب شود.

سلیمانی اظهار داشت: باید کاری کنیم تا تفکر قرآنی در جامعه نهادینه شود، اگر تفکر قرآنی بر جامعه ای حاکم شد آن وقت افول و سقوط آن جامعه بسیار کمتر می شود.

وی افزود: صرفا با نگهداشتن قرآن و تلاوت آن نمی توان جامعه ای قرآنی داشت، بلکه رفتار و منش ما باید بر مبنای قرآن و رفتار قرآنی ما در تمامی صحنه های زندگی جاری و ساری شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا ملکی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در این مراسم ضمن تبریک ایام ربیع المولود و هفته وحدت گفت: هفته وحدت یکی از یادگاران بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

وی تحقق وحدت حقیقی بین مسلمین جهان را که آرزوی همه دلسوزان امت اسلامی است، بسی سخت و دشوار دانست و افزود: وحدت مصلحتی یا عارضی که بر مبنای برخی ملاحظات در بین گروهی انجام می شود، نیز کاربردی اساسی بین امت اسلامی نخواهد داشت و تنها وحدتی که می تواند مبنای کار امت اسلامی قرار گیرد، همان وحدت معقول است که پایه و اساس آن بر مبنای اصول پایه گذاری شده است.

ملکی با اشاره به این که وحدت لازمه جامعه اسلامی است، تصریح کرد: اگر امروز جامعه اسلامی بر اساس مبانی، اصول و مشترکات فراوانی که دارند با هم متحد می شدند، دیگر جایی برای گروه های تکفیری و داعش در منطقه مسلمین وجود نداشت.

معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز وحدت، تنها اکسیری است که می تواند جامعه مسلمین جهان را از این گرفتاری نجات دهد.

قرائت قرآن توسط قاری بین المللی قرآن کریم و مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت، پایان بخش این مراسم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه