English

جشن روز معلولان امسال به مناطق زلزله‌زده می‌رود؛

اشتغال و درک ناتوانی جسمی بزرگ‌ترین دغدغه معلولان

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: وجود بیش از 31 هزار و 144 معلول در کرمانشاه می‌طلبد که مسئولین نگاه جدی به حوزه اشتغال و مناسب‌سازی فضای محیطی برای این شهروندان داشته باشند.

اشتغال و درک ناتوانی جسمی بزرگ‌ترین دغدغه معلولان

امید قادری به مناسبت روز جهانی معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، بابیان این مطلب که معلولان جسمی با حدود 11 نفر بیشترین سهم را در بین معلولان استان دارند، ابراز داشت: از تعداد 31 هزار و 141 معلول در کرمانشاه، یازده هزار و 736 نفر معلول جسمی، 3796 نفر معلول بینایی، 5237 نفر معلول شنوایی، 8144 نفر معلول ذهنی و 2228 نفر معلول روانی هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 9333 نفر از معلولین استان مستمری پرداخت می‌شود و همچنین وام اشتغال‌زایی تا سقف 20 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت طولانی به مددجویان پرداخت می‌شود.

قادری افزود: تأمین وسایل توان‌بخشی و کمک توان‌بخشی مانند عصا، ویلچر، سمعک و... نیز از دیگر خدمات بهزیستی برای مددجویان معلول است اما به‌طورکلی مهم‌ترین مشکلات جامعه معلولین ن عدم مناسب‌سازی فضاهای شهری برای روند عادی زندگی برای این عزیزان به شمار می‌رود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بابیان این مطلب که مناسب‌سازی فضاهای شهری بر عهده بهزیستی نیست، خاطرنشان ساخت: از دستگاه‌ها توقع داریم سهمیه اشتغالی که برای استخدام مددجویان برای آن‌ها تعریف‌شده را لحاظ کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه