English

رئیس بیمارستان خلیج فارس بندرعباس:

ترویج تغذیه با شیر مادر نیازمند فرهنگ سازی است

رئیس بیمارستان خلیج فارس بندرعباس با تاکید بر اینکه ترویج تغذیه با شیر مادر نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: شیر مادر علاوه بر تضمین سلامت و نیرومندی نوزاد، تعیین کننده سرشت و اخلاق کودک است .

ترویج تغذیه با شیر مادر نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش خبرگزاری موج، غلامعباس مومنی در کمیته ترویج تغذیه کودک با شیر مادر با اشاره به اهمیت تغذیه کودک با شیر مادر در دین مبین اسلام گفت: استفاده کودک از شیر مادر حقی است که اسلام برای کودک تعیین کرده و طبق روایات مادران باید فرزندان خود را دو سال تمام شیر دهند تا دوران شیرخوارگی تکمیل شود.

وی تغذیه با شیر مادر را در سرنوشت کودک حائز اهمیت دانست و افزود: شیر مادر علاوه بر تامین سلامت و نیرومندی در جلوگیری از بیماری و عدم ناتوانی کودک بسیار موثر است و از همه مهمتر سرشت و اخلاق کودک به این وسیله شکل می گیرد. مومنی تصریح کرد : بیمارستان خلیج فارس افتخار دارد که بیشترین خدمات را به مادر و کودک ارائه می دهد.

نماینده مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس نیز در این جلسه بر همکاری بین بخشی برای ترویج این فرهنگ تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از این موضوع حمایت خواهد کرد.

محسن ترکیان رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء بندرعباس نیز در ادامه، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بین مادران باردار و حتی مادرانی که تصمیم به بارداری دارند را از نکات مهم بیان کرد و گفت:در این خصوص از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهیم کرد.

کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر دو بار در سال تشکیل می شود که اولین جلسه آن با حضور روسا و مترون بیمارستان های بندرعباس در بیمارستان خلیج فارس تامین اجتماعی استان هرمزگان تشکیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه