English

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش:

همه‌ ساختارهای خارج از مدرسه باید کوچک شوند/ در نظام آموزشی نیازمند تحول هستیم

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش، شرط تربیت دانش‌آموز را معلم خلاق دانست و افزود: در نظام آموزشی نیاز به تحول داریم که این تحول باید در درون مدرسه ایجاد شود.

همه‌ ساختارهای خارج از مدرسه باید کوچک شوند/ در نظام آموزشی نیازمند تحول هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، عبدالرسول عمادی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش‌وپرورش گفت: ما آموزش‌وپرورشی حجیم و پرهزینه داریم که همه‌ی ساختارهای خارج از مدرسه باید کوچک شوند.

وی با بیان اینکه برج ما در آموزش‌وپرورش ایران از خرجمان بیشتر است، تصریح کرد: هزینه‌ها به جای اینکه در مدرسه اتفاق افتد در ادارات و وزارتخانه‌ها صرف می‌شوند که متناسب با اقتضائات قرن بیست و یکم نیست.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به التزامات شهری که شکل‌گرفته در قرن بیست و یکم هر نظامی که نتواند به یادگیرندگان خود زیستن در کنار هم و حل مشکلات ترافیکی و عدم اعتماد بین افراد آموزش دهد، شکست‌خورده است.

عمادی خاطرنشان کرد: هر نظام آموزشی باید به بچه‌ها یاد دهد که چگونه در کنار هم زندگی کنند که متأسفانه مدارس، فضای محتوایی و برنامه درسی ما متناسب با اقتضائات قرن بیست و یکم شکل نگرفته است و هیچ وزارتخانه‌ای نمی‌تواند به این تحول دامن بزند و هیچ سند تحول بنیادینی نمی‌تواند به‌تنهایی آن را اجرا کند که در این راستا نیازمند تحول در نظام آموزشی هستیم.

وی با بیان اینکه از تأسیس مدارس جدید صدسال می‌گذرد که قبل از آن مدارس به شیوه‌ سنتی فعالیت می‌کرد، افزود: در سازمان یونسکو چهار مرحله در نظام تعلیم و تربیت تعریف‌ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه