English

استاندار هرمزگان:

دانشکده‌های پزشکی در شرق و غرب هرمزگان ایجاد و توسعه یابد

استاندار هرمزگان خواستار برنامه‌ریزی در جهت کاهش مرگ و میر مادران باردار در هرمزگان و رسیدن آن به میانگین مطلوب کشوری شد.

دانشکده‌های پزشکی در شرق و غرب هرمزگان ایجاد و توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری موج از بندرعباس، فریدون همتی عصر امروز در نشست با هیئت امنا و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از اقدامات و وحدت رویه تیم مدیریتی این دانشگاه در رسیدگی به مسائل و مشکلات بهداشت و درمان هرمزگان قدردانی کرد و اظهار داشت: بهداشت و درمان از بخش‌های بسیار مهم است و توجه بیشتری به این مقوله خواهیم داشت تا با تنظیم برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت بخشی از مشکلات آن حل شود.

وی خواستار برنامه‌ریزی در جهت کاهش مرگ و میر مادران باردار در هرمزگان و رسیدن آن به میانگین مطلوب کشوری شد و افزود: با توجه به وجود مناطق صعب‌العبور در هرمزگان نیاز است نسبت به تامین تجهیزات اورژانسی مورد نیاز برای این مناطق اقدام و پیگیری شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم ساماندهی هرچه سریع‌تر بیمارستان زنان و زایمان شریعتی بندرعباس، تصریح کرد: در این راستا اعتبار ویژه‌ای از منابع استان تخصیص می‌دهیم و با اضافه شدن اعتبارات وزارت بهداشت باید پروژه بازسازی بیمارستان شریعتی بندرعباس در کمتر از یک سال به سرانجام برسد تا شاهد رفع مشکلات بخش زنان و زایمان در مرکز استان باشیم.

همتی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی برای کنترل و به حداقل رساندن سوءتغذیه در هرمزگان تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه‌های بهداشتی و تغذیه مناسب و همچنین آموزش عمومی سبک زندگی در هرمزگان باید اجرا شود تا با آموزش مستمر بتوانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

وی استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در زمینه بهداشت و درمان بسیار مهم برشمرد و گفت: دولت، بخش خصوصی و خیرین باید برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کنار هم قرار گیرند و بخش خصوصی باید به طور جدی در این عرصه وارد کار شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: باید راه را هموار کنیم تا خیرین و بخش خصوصی بیشتر در عرصه ساخت بیمارستان و مراکز درمانی وارد شوند و از ساخت بیمارستان‌های تخصصی همچون بیمارستان قلب و چشم توسط بخش خصوصی در هرمزگان حمایت می‌کنیم.

همتی خواستار توسعه آموزش پزشکی و پیراپزشکی در هرمزگان شد و اضافه کرد: نیاز است دانشکده‌های پزشکی در شرق و غرب هرمزگان ایجاد و توسعه یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه