English

رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

سارق اینترنتی در اصفهان دستگیر شد

فردی که به صورت اینترنتی اقدام به سرقت از حساب یکی از شهروندان کرده بود در عملیات کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سارق اینترنتی در اصفهان دستگیر شد

 به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: با اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب وی بصورت اینترنتی مبلغ 30 میلیون ریال برداشت شده، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی های انجام شده در فضای سایبر و انجام اقدامات علمی و تخصصی سرانجام هویت متهم که ساکن اصفهان بود شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ویژه دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات این پلیس به بزه انتسابی اقرار و سوء استفاده از اعتماد شاکی و به دست آوردن وجه مورد نیاز خود از این طریق عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه سرقت از حساب درصد بالایی از جرائم سایبری را تشکیل می دهد اظهار داشت: مهمترین عواملی که باعث بروز سرقت های اینترنتی می شود واگذاری کارت های اعتباری به دیگران و یا افشای رمز و اطلاعات حساب بانکی خود است که در این خصوص به شهروندان توصیه می کنیم کارت های بانکی خود را به هیچ وجه در اختیار افراد غیر حتی نزدیکان خود قرار نداده و اگر مجبور به انجام این کار شدند پس از اتمام کار سریعاً نسبت به تغییر رمز آن اقدام و همچنین در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی خود نهایت دقت را نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه