English

گفت و گوی اختصاصی موج با خبرنگاری مسیحی از اروپا در پیاده‌روی اربعین:

آمده ام شیعه را بیشتر بشناسم/ آرزوی دیدار با رهبر ایران و سردار سلیمانی را دارم

روزنامه نگار مسیحی اروپایی و محقق مذهب تشیع با بیان اینکه مجذوب مذهب و فرهنگ تشیع هستم گفت: رسانه های غرب، دنیای اسلام و شیعه را درست معرفی نمی کنند.

آمده ام شیعه را بیشتر بشناسم/ آرزوی دیدار با رهبر ایران و سردار سلیمانی را دارم

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری موج گیلان از کربلا معلی؛ سباستیانو کاپوتو، روزنامه نگار مسیحی اروپایی و محقق مذهب تشیع امسال برای نخستین‌بار از ایتالیا با حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به کربلا آمده است.

روزنامه‌نگار و خبرنگار روزنامه «ایل جورناله» ایتالیا به خبرنگار موج گفت: طی راهپیمایی اربعین از سامرا و نجف اشرف بازدید کرده است.

وی با بیان اینکه شور و حال دوستداران امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین و خیل عظیم جمعیت عاشقان به سمت کربلا برایش بسیار وصف ناپذیر است افزود: روز عاشورای امسال در لبنان بودم و عزاداری شیعیان را از نزدیک دیده‌ ام.

وی خاطرنشان کرد: روز عاشورا در لبنان بودم و دوست داشتم اربعین حتما کربلا باشم تا پیاده‌روی بزرگ اربعین و صف مشتاقان امام حسین(ع) را از نزدیک ببینم.

به گزارش خبرگزاری موج؛ سباستیانو کاپوتو همچنین قرار است در آینده کتابی درباره شیعه نوشته و با هدف شناخت بیشتر این مذهب، حقانیت تشیع را در مقابل فرافکنی‌های داعش و دشمنان اسلام با قلم خود اثبات و تبیین کند.

سباستیانو 25 سال دارد و به گفته مترجمش، آماده‌ شدن ویزایش برای رفتن به کربلا شبیه معجزه بوده و او تنها چند ساعت پس از آنکه عزم رفتن می‌کند، ویزایش آماده و موفق می‌شود به جمعیت زائران اربعین بپیوندد.

این روزنامه‌نگار ایتالیایی که در مناطق آزاد شده از سلطه داعش در سوریه نیز حضور یافته است، آرزوی دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) و سردار قاسم سلیمانی را دارد.

کاپوتو همچنین شهید محسن حججی را مرد سال معرفی می کند.

گفت و گو از علی یوسفی، خبرنگار اعزامی موج گیلان به کربلای معلی

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه