English

استاندار اصفهان:

مدیریت کلان آب زاینده‌رود در سطح کلان دچار اختلالات قانونی شده است

استاندار اصفهان با تأکید بر لزوم مدیریت کلان آب از سرچشمه زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی اظهار داشت: این مدیریت دچار اختلالات قانونی در سطح کلان شده که باعث عدم سازمان‌دهی برداشت‌ها در این حوضه شده است.

مدیریت کلان آب زاینده‌رود در سطح کلان دچار اختلالات قانونی شده است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، محسن مهرعلیزاده در اولین گردهمایی فرمانداران استان با بیان اینکه آب مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مسئله‌ اصفهان است، گفت: بسیاری از شهرستان‌های استان درگیر خشک‌سالی و کمبود آب هستند.

وی با اشاره به قرارگیری این استان در منطقه خشک کشور گفت: بیش از درصد خاک استان در مناطق کویری قرار گرفته است، دیگر مناطق استان نیز اغلب یا خشک هستند یا در سال‌های اخیر با کاهش بارندگی مواجه بوده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت کلان آب از سرچشمه زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی اظهار کرد: این مدیریت دچار اختلالات قانونی در سطح کلان شده که باعث عدم سازمان‌دهی برداشت‌ها در این حوضه شده است.

مهرعلیزاده با اشاره به وضعیت نامناسب استان در خصوص زاینده‌رود گفت: علی‌رغم تلاش‌های زرگرپور استاندار سابق اصفهان که خود از متخصصان آب به شمار می‌رود امروز مسئله آب به یک مشکل بحرانی در منطقه تبدیل‌شده و رفع این مشکل تلاش بیشتر فرمانداران و مسوولان استان را می‌طلبد.

استاندار اصفهان آب و مسائل زیست‌ محیطی را دو مشکل عمده اصفهان عنوان کرد و افزود: جانمایی نادرست برخی صنایع و تمرکز در این استان و شهر اصفهان بخشی از مشکلات زیست‌محیطی را رقم‌زده است که زمینه‌ خشک‌سالی و ایجاد گردوغبار را نیز در منطقه فراهم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه