English

حجت الاسلام و المسلمین نظری:

شهادت سید مصطفی خمینی(ره) نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: شهادت سید مصطفی خمینی یکی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود و زمینه ساز حرکت های بعدی انقلاب شد.

شهادت سید مصطفی خمینی(ره) نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت

به گزارش خبرگزاری موج از قم، در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی(ره) که حضرات آیات و مراجع عظام تقلید حسین نوری همدانی، سید محمد علی علوی گرگانی، عبدالله جوادی آملی، سید محمد سعیدی ، سیدجواد شهرستانی وسید جعفر میرعظیمی و سایر شخصیت های علمی و حوزوی، برخی مدیران و مسئولان استان حضور داشتند، یاد و خاطره آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در این مراسم با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت فقهی، علمی و سیاسی آیت الله سید مصطفی خمینی گفت: حضرت امام راحل 14 سال از عمر شریف خود را تبعید گذرانده که در این ایام حساس، مرحوم سید مصطفی خمینی نیز در کنار ایشان بوده و از وجود نورانی بنیانگذار انقلاب اسلامی نهایت استفاده را بردند.

وی به نقش این شهید بزرگ انقلاب در به ثمر رسیدن انقلاب اشاره و اظهار داشت: عوامل متعددی در به ثمر رسیدن انقلاب موثر بودند که در راس آنان امام(ره) بودند که بزرگترین نقش را در زمینه پیروزی انقلاب داشتند.

وی مقام علمی شهید سید مصطفی خمینی را مد نظر قرار داد و افزود: یک دوره اصول کافی چاپ شده و شش جلد تفسیر تا اواسط سوره بقره از جمله فعالیت های ایشان در عرصه علمی است.

استاد برجسته حوزه علمیه عامل دوم پیروزی انقلاب را مردم دانست و خاطرنشان کرد: مردم ولایت مدار نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشتند چراکه در آن عصر، رژیم شاهنشاهی تمام امکانات را در اختیار داشت اما با این وجود مردم از صحنه بیرون نرفتند.

وی با بیان اینکه شهید سید مصطفی خمینی شخصیتی بی بدیل بود، تاکید کرد: این شهید بزرگ انقلاب نمونه بارز امام خمینی(ره) بود و خلق و خوی و منش ایشان مانند پدر بزرگوارشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد عنوان کرد: همانطور که امام(ره) فرمودند سید مصطفی امید آینده اسلام بودند چرا که امام از نبوغ ایشان اطلاع داشتند.

وی با اشاره به شخصیت سید مصطفی خمینی رحمه الله علیه تصریح کرد: در مرحله نخست سید مصطفی خمینی رحمه الله علیه فرزند امام خمینی رحمه الله علیه بوده و در ایام تبعید امام رحمه الله علیه به ترکیه سید مصطفی خمینی رحمه الله علیه ، امام رحمه الله علیه را همراهی، و کمال استفاده را از محضر امام رحمه الله علیه برده اند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه سید مصطفی خمینی رحمه الله علیه در هنگام شهادت ۴۹ ساله بودند، عنوان کرد: فعالیت ها و برکات سید مصطفی خمینی رحمه الله علیه مختص استعداد ایشان نبوده بلکه تلاش بی وقفه و توفیقات الهی نیز در مسمر ثمر بودن ایشان دخیل بوده است.

وی با تاکید بر نقش شهید سید مصطفی خمینی در پیروزی انقلاب،  تصریح کرد: شهادت سید مصطفی خمینی یکی دیگر از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود و امام خمینی، ضایعه از دست دادن سید مصطفی را یکی از الطاف خفیه خداوند متعال ذکر کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد ادامه داد: شهادت سید مصطفی خمینی در آن زمان زمینه ساز حرکت های بعدی انقلاب بود، چرا که فاصله رحلت ایشان با قیام ۱۹ دی زمان زیادی نبود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه