English

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

جایگاه رهبری مصداق واقعی شایسته سالاری است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جایگاه رهبری مصداق واقعی شایسته‌سالاری است چرا که رهبر معظم انقلاب بر اساس نظر خبرگان انتخاب شده‌اند و ویژگی‌های مهمی در انتخاب ایشان در نظر گرفته شده است.

جایگاه رهبری مصداق واقعی شایسته سالاری است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در نشست نقش شایسته سالاری در توسعه استان در سنندج گفت: نظام عالم بر حق است و این حق یعنی هرچیزی در جای خودش قرار داشته باشد و اگر امروز در مدیریت عالم هیچ مشکلی وجود ندارد به این دلیل است که مدیریت آن برحق است.
وی عنوان کرد: تاثیر شایسته‌سالاری در تحقق اهداف هر سازمان و جامعه‌ای، کلیدی است و نقش شایسته‌سالاری در توسعه هر نظام و کشوری تعیین کننده است.

وی اظهارداشت: پیامبر اکرم (ص) همواره توجه خاصی به استفاده از نیروهای جوان توانمند، شجاع و متخصص داشته‌اند و ما نیز باید با پیروی و الگوگیری از ایشان با تاکید بر اصل شایسته‌سالاری از نیروهای جوان دارای تخصص و تعهد کافی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: کارها نباید به کسانی واگذار شود که توان مدیریتی ندارند چون چنین افرادی به دلیل عدم توانایی، نمی‌توانند به اهداف و برنامه‌ها جامه عمل بپوشانند.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه کسی که مدیر می‌شود، باید صبر و طاقت داشته باشد، افزود: این ویژگی ها از ملاک‌های مدیران در جامعه اسلامی است و مدیران ما باید با داشتن چنین ویژگی از عصبانی شدن پرهیز و با رفتار درست و منطقی بستر را برای انجام مطلوب رسالت و وظایفی که بر عهده گرفته‌اند فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه مدیران ما باید با توجه به مسئولیتی که دارند مهارت‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت داشته باشند، اظهارداشت: کردستان در برخی از شاخص‌های توسعه‌ از میانگین کشوری بالاتر و در بعضی از شاخص‌ها وضعیت خوبی ندارد و باید در مرحله اول دلایل عدم رسیدن به این شاخص‌ها را بررسی و در راستای ارتقای آن گام برداریم.

وی عنوان کرد: بیکاری و نبود اشتغال به عنوان یکی از مشکلات جدی منطقه ما مطرح است و اگر در این زمینه مشکل داریم، باید بررسی شود که دلیل آمار بالای بیکاری در کردستان نبود ظرفیت‌ و یا عدم مدیریت مناسب است؟

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شایسته‌سالاری و بکارگیری مدیران شایسته در بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در هر کشور و استانی نقش مهمی دارد.

وی بیان کرد: مسئولیت‌ها امانت هستند و باید به اهل آن داده شود، اگر در انجام مسئولیتی که به عهده می‌گیریم به صورت مطلوب عمل نکنیم، فردای قیامت باید نزد پرورگار پاسخ گو باشد.

وی یادآورشد: جایگاه رهبری مصداق واقعی شایسته‌سالاری است چرا که رهبر معظم انقلاب بر اساس نظر خبرگان انتخاب شده‌اند و ویژگی‌های مهمی در انتخاب ایشان در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  بیان کرد:مشکلات جامعه امروز ما حل شدنی است اگر فرهنگ شایسته سالاری بیش از پیش نهادینه شود شاهد رفع بسیاری از این مشکلات خواهیم بود.
آیت الله حسینی شاهرودی اظهارداشت: استاندار کردستان که از نیروهای بومی استان هستند باید با رعایت مسئله مهم شایسته سالاری، مشکلات استان را مدیریت کند تا شاهد پیشرفت خوبی در استان باشیم.

وی عنوان کرد: استان کردستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های طبیعی به خصوص معدنی دارد که نگاه توسعه‌ای، موجب ایجاد فرایند توسعه در استان می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه مقاومت‌هایی به صورت نامرئی در زمینه جذب سرمایه‌گذار به ویژه در گذشته در این استان وجود داشت که باید این موانع به صورت کامل برداشته شود و همه باید یک همت والایی را به خرج دهند و دولت و ملت باهم و در کنار هم بستر توسعه را در کردستان فراهم سازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه