English

کم‌لطفی وزارت ورزش به ورزش بانوان

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: بزرگ‌ترین چالش‌ها و نقاط قابل بهبود در بحث ورزش بانوان، می‌توان به عدم وجود یک سالن چندمنظوره ورزشی ویژه بانوان در هر شهرستان برای استفاده قهرمانان و ورزشکاران است.

 کم‌لطفی وزارت ورزش به ورزش بانوان

به گزارش خبرگزاری موج، مریم فرج پور بیان داشت: تجهیز پایگاه قهرمانی استان و به‌روز رسانی امکانات و وسایل مورد نیاز قهرمانان یکی از اقدامات مهم در زمینه ورزش است.

 وی گفت:همچنین تلاش برای راه‌اندازی پایگاه قهرمانی دیگر در شهرستان تنکابن به‌دلیل تأمین نیازهای قهرمانان غرب استان و جلوگیری از رفت و آمد آنان از جمله اقداماتی است که تاکنون تهیه شده است.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران بیان داشت: از سویی دیگر در مازندران مدال‌خیز و قهرمان‌پروری چون مازندران نیاز به امکانات و سخت‌افزارهایی نظیر مجموعه‌های ورزشی، خانه‌های ورزشی و ... در تمام شهرستان‌های استان وجود دارد که این مهم با توجه به تخصیص اعتبار از سوی وزارت ورزش و جوانان ( از طریق برگشت اعتبارات از مالیات بر ارزش‌افزوده)، موجب تکمیل تعداد زیادی از سالن‌های ورزشی نیمه‌کاره در سطح استان شد که تا سال آینده قابل بهره‌برداری است.

فرج پور گفت: در کنار این اقدامات، حضور در اردوهای ورزشکاران، ارتباط تلفنی با قهرمانان و مربیان تیم‌های ملی همچنین حضور در مراسم استقبال و حتی ملاقات در محل زندگی آنان پیگیری و تسریع در آنچه که قانون برای قهرمانان جهانی  ـ آسیایی مقرر کرد از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و ایجاد ارتباط مؤثر با فدراسیون‌ها به‌منظور رفع مشکلات قهرمانان از دیگر اقدامات جانبی است که بی‌شک در حفظ و ارتقای روحیه آنان نقش بسزایی خواهد داشت.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران اظهار داشت: بحث اخلاق محوری و اقدام فرهنگی مقوله‌ای عمیق است، جدای بحث اخلاق فردی، اقدام در مورد ارتقای فرهنگ اخلاق تیمی، مدیریت خشم و شادی حین مسابقات، حفظ شئونات اسلامی و پای‌بندی به شعائر مذهبی (به‌ویژه برای ورزشکار زن)، معرفی بانوان مسلمان ورزشکار در جوامع بین‌المللی از اهداف معاونت امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران به شمار می‌آید.

وی افزود: به همین منظور در تمامی دوره‌های آموزشی مربیان و داوران، سرفصل‌های متعدد اخلاق‌مدارانه برای تمامی مربیان برگزار می‌شود.

فرج پور بیان داشت: نصب بنرهای آموزشی اخلاقی، تهیه و ارائه بروشورهای فرهنگی، نظارت دقیق بر رعایت شئونات در باشگاه‌های ورزشی و آوردگاه‌های رقابت بانوان همه و همه از اقدامات فرهنگی ما محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه