English

در ورودی شهر دهدشت چه خبر است؟

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

ورودی یک شهر پیشانی آن شهر است، که فرهنگ مردم آن منطقه را نشان می‌دهد. حال ببینیم گردشگران در بدو ورود به شهر دهدشت مورد استقبال چه چیزی قرار می‌گیرند؟

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

به گزارش خبرگزاری موج از دهدشت، گردشگران  و مسافران در بدو ورود به شهر دهدشت با انبوهی از زباله‌ها، درختانی با شاخ و برگ‌های نامنظم و هرس نشده، چراغ هایی با حباب‌های شکسته و پایه‌های خمیده، خیابان‌هایی مملو از زباله و توقف بی جای ماشین‌آلات سنگینی که خطر تصادفات رانندگی را افزایش داده و با چکه کردن روغن از انها زیبایی شهر را نیز زیر سؤال برده است، روبرو می‌شوند.

که میان این بی نظمی ها دانش‌دوستی، فرهنگ اصیل مردم دهدشت گم‌شده و بی نظمی هامانع دیده شدن حضور دانشگاه علمی کاربردی و کتابخانه عمومی در ابتدای شهر شده است.

ساکنان خیابان رواق که در ابتدای شهر مستقر هستند، از توقف بی‌جای ماشین‌آلات سنگین در مقابل خیابان خود به شهرداری اعتراض کردند. نگرانی اهالی این منطقه در مورد سلامت خود و فرزندانشان در هنگام عبور از عرض خیابان هستند، سرعت غیرمجاز خودروهای عبوری و توقف بی‌جای ماشین‌آلات سنگین به یک معضل اساسی تبدیل‌شده و خانواده‌ها مدام دل‌نگران بروز حادثه‌ای ناگوار برای فرزندان خود هستند.

وهمچنین توقف بی‌جای ماشین‌آلات در جلوی درب دانشگاه علمی کاربردی و کتابخانه عمومی مانع دید خودروها و دانشجویان شده است.

حال که شهردار پیشین به اعتراضات مردم خیابان رواق بی توجه بوده و هیچ جایگاه مشخصی برای این ماشین‌آلات در نظر نگرفت، در تعجبیم که چرا شورای ترافیک در این خصوص کاهلی کرده‌اند، و تاکنون با متخلفین این خودروها هیچ برخوردی نشده است!

ورودی دهدشت (1)

نازیبای دیگری که در ورودی شهر دهدشت به چشم میخورد،وجود دو بریدگی در بلوار خیابان ورودی میباشد که با فاصله کم از اولین چهار راه اصلی وجود دارند و راه را برای تخلف رانندگانی که میخواهند به تپه نور الشهدا یا دانشگاه علمی کاربردی مراجعه کنند باز میگذارد.معترضین خواستار بسته شدن این دو بریدگی و ایجاد بریدگی جدید با فاصله تقریبی ۳۳تا ۳۴متری از چهار راه بوده اند تا بهانه تخلف از رانندگان سلب شود و به راحتی دور بزنند،ولی با توجه به اینکه حتی کمیته ترافیک اشتباه در کم بودن فاصله این دو بریدگی از چهار راه را تصدیق کرده بود،شهردار قبلی مسئولیت انرا نپذیرفت و کم بودن بودجه و مجوز ندادن راهنمایی رانندگی به علت شیب زیادوحادثه خیز بودن بریدگی جدید در فاصله ۳۴متری از چهار راه رابهانه کرده بود، در حالی که به گفته معترضین با نصب چند سرعتگیر نزدیک هم در ابتدای بریدگی جدید از حادثه خیز بودن ان میشود جلوگیری کرد.

لذا از شهردار جدید تقاضا داریم، با دلسوزی، تعهد، برنامه‌ریزی و از همه مهم‌تر نظارت اقدامات لازم را جهت رفع بی‌نظمی‌های ذکرشده در این گزارش انجام دهند، و به نقش بستن تصویری زیبا از شهر دهدشت در ذهن مسافران و گردشگران کمک کنند.

امید می‌رود اینگونه نشود که؛

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

-------------------------------------

گزارش و عکس از فاطمه خطیبی

------------------------------------

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه