English

امام جمعه قزوین:

اعتماد کنندگان به آمریکا باید از مردم عذرخواهی کنند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: همه کسانی که به آمریکا اعتماد بیجا کردند اگر رفتارشان از روی جهل بوده باید توبه کرده واز مردم عذرخواهی کنند و اگر از روی جاسوسی کاری کرده اند باید منتظر مجازات باشند.

اعتماد کنندگان به آمریکا باید از مردم عذرخواهی کنند

به گزارش خبرگزاری موج،  آیت الله عبدالکریم عابدینی در جمع نمازگران قزوین در مسجدالنبی با انتقاد از اعتمادکنندگان به آمریکا و پیگیری مذاکرات برجام اظهارداشت: دشمن زبون را بزرگ جلوه دادن اشتباهی نابخشودنی است که هزینه های زیادی به کشور تحمل کرد.

وی افزود: عده ای دیروز یک حرفی زدند و امروز حرف دیگر می زنند هرچند برخی از آنها دیگر نیستند و خدا جانشان را گرفت همان کسانی که می گفتند سپاه را می خواهیم چه کنیم؟ به جای دفاع و تقویت بنیه دفاعی برویم مذاکره کنیم و همین کار را کردند و امروز به این نقطه رسیده ایم و آسیب دیدیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آنها که در جهنم هستند تاسف می خورند چرا کار درست و خوب انجام ندادند تا بهشتی شوند اما دیر است اما در دنیا فرصت داریم تا عمرمان تمام نشده از اشتباهات خود بازگردیم و توبه کنیم.

 

آنها که به آمریکا اعتماد کردند توبه کنند

عابدینی تصریح کرد: اگر توبه کنید خدا می پذیرد و هرکس خدا را بزرگ بشمارد و با دوستان خدا دوست و با دشمنانش هم عداوت کند آمرزیده شده و کارهایش سروسامان می گیرد.

وی در ادامه گفت: دشمن در ایران توطئه های زیادی را اجرا کرده و با برجام، فتنه ۸۸، تضعیف سپاه و خلع سلاح نظامی و تضعیف قوه قضائیه برنامه درازمدتی برای ایران دارد اما ملت ما هشیار است و فریب دشمن را نخواهد خورد.

امام جمعه قزوین یادآورشد: البته این روزها برخی افراد لحن خود را عوض کرده اند که اگر برای رضای خدا باشد و متنبه شده باشند مبارک است اما اگر حیله و نیرنگ باشد لو خواهند رفت و رسوا خواهند شد.

وی بیان کرد: همه کسانی که به آمریکا اعتماد بیجا کردند و منافع ملی را به خطر انداختند اگر رفتارشان از روی نادانی و جهل بوده باید ابتدا توبه کرده و سپس از مردم عذرخواهی کنند و اگر آگاهانه و از روی جاسوسی کاری کرده اند باید مانند جاسوسانی که محاکمه می شوند به عنوان حامی منتظر مجازات باشند.

 

یاوه گویی رئیس جمهور آمریکا ناشی از بی تجربی و ناآگاهی است

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا بیان کرد: زیاده گویی، یاوه گویی و سخنانان گستاخانه رئیس جمهور بی تجربه و بی خبر آمریکا نشان می دهد این فرد از بحرانهای پیش رو خبر ندارد.

عابدینی یادآورشد: رئیس جمهور تازه کار آمریکا نمی داد کشتی ظالمانه آمریکا با امواج خروشان و ویرانگری روبروست که آنها را به هلاکت می اندازد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: ترامپ که وقیحانه به سپاه پاسداران حمله کرده باید ناراحت باشد زیرا سپاه دربرابر برنامه ریزی های استکبار در عراق و سوریه ایستاده و داعش را که تریبت یافته آنهاست به قعر جهنم فرستاده و نابود کرده است.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: وقتی سپاه توانسته کشورهای اسلامی را از شر شما نجات دهد باید ترامپ عصبی باشد و با گستاخی حرف بزند و این صحبتها عمق تاثیرگذاری ایران در منطقه را نشان می دهد.

عابدینی اظهارداشت: امروز کره شمالی از رهبر ما آموخته که با ترامپ مانند خودش حرف بزند و آمریکا را سر جاش بنشاند و سایر کشورها هم پوشالی بودن آمریکا را فهمیده اند و برایش ارزشی قائل نیستند.

کشتی ظالمانه آمریکا باامواج خروشان بحرانهای پیش رو نابود خواهدشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: ما امروز بیشتر از گذشته باید با حفظ وحدت و انسجام گوش بفرمان رهبری باشیم وبدانیم اقتصاد مقاومتی، اقتدار نظامی و دفاع همه جانبه تنها با اطاعت از ولایت محقق می شود.

وی اضافه کرد: آمریکا وقتی می خواهدکشوری را به ورطه نابودی بکشاند ابتدا آن کشور را خلع سلاح می کند مانند آنچه در لیبی و سوریه و عراق رخ داد و سپس به آن حمله کرده و نابود می کند.

عابدینی تصریح کرد: استکبار با زبان برخی خودی ها که سرود استکباری سردادند و گفتند ما احتیاجی به موشک نداریم توطئه خود را ادامه داد اما ما می دانستیم که این افراد یا نمی فهمند و یا می خواستند با ایجاد تفرقه، شکستن وحدت، خلع سلاح و تضعیف بنیه دفاعی ما براحتی با یک حمله کوچک نابود شویم که با هوشیاری رهبری و مردم اینگونه نشد.

وی گفت: امروز شعار و آرم سپاه عزیز ما(واعدالهم مستطعتم من قوه.) که نشان همه نیروهای مسلح است و از خدا نیروی می گیرد تا حامی مظلوم باشد موجب اقتدار کشور شده و امید سایر ملل مسلمان برای خروج از زیر یوغ ظلم و ستم نیز هست و تا سپاه و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی با اقتدار هستند هیچ کسی جرات تعدی به کشور نخواهد داشت.

 

امام جمعه قزوین بااشاره به پشت صحنه وقایع کردستان عراق اظهارداشت:پس از آنکه آتش داعش درحال خاموش شدن بودو دشمنان طعم شکست را چشیدند توطئه استقلال کردستان عراق کلید خورد تا شرارت آنها ادامه یابد.

وی گفت: مردم شریف کردستان عراق باید بدانند استکبار نقشه بدی برای آنها کشیده و با ایجاد اختلاف میان مسلمانان و شیعه و سنی و کرد و غیر کرد می خواهد وحدت را از بین برده و براحتی بر کشورها سلطه پیدا کند و اگر هوشیار نباشند سرنوشت کشورهای منطقه را پیدا خواهند کرد.

عابدینی بیان کرد: آمریکا و ایادیش کور خوانده اند و کشور عراق منسجم خواهد ماند و مردم کرد هم آگاه تر از آن هستند که بازیچه آمریکا و عامل توطئه استکباری شوند.

خطیب جمعه قزوین در خصوص شهادت امام زین العابدین(ع) و شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی هم مطالبی بیان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه