English

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت

پرداخت تسهیلات یارانه‌دار ایجاد اشتغال در مناطق روستایی گلستان

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان از پرداخت تسهیلات یارانه‌دار ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استان گلستان خبر داد.

پرداخت تسهیلات یارانه‌دار ایجاد اشتغال در مناطق روستایی گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، علی نصیبی عصر امروز در نشست با نمایندگان تام الاختیار فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با هدف استفاده حداکثری از تسهیلات ارزان قیمت جهت اشتغال روستایی اظهار داشت: تسهیلات یارانه‌دار ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استان گلستان پرداخت می‌شود.

وی افزود: با توافق انجام شده بین استانداری گلستان، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، و بنیاد علوی به طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق روستایی استان با اولویت گردشگری به ویژه بوم‌گردی و طبیعت‌گردی، صنایع تبدیلی تکمیلی کشاورزی، گلخانه ها، صنایع روستایی و غیره تسهیلات با سود 8 درصد تعلق می گیرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان تصریح کرد: پرداخت 5 درصد از سود این تسهیلات را معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و 5 درصد آن را بنیاد علوی تقبل کرده است.

وی افزود: به طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری در مناطق روستایی استان گلستان نیز تسهیلات با سود 8 درصد تعلق گرفته که با توافق انجام شده از سوی استانداری و بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هر یک از این دو نهاد پرداخت 5 درصد سود این تسهیلات را برعهده گرفته‌اند.

نصیبی گفت: با پیگیری انجام شده از طریق معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و با همکاری صندوق توسعه ملی و پست بانک، به طرح های اشتغال زا در مناطق روستایی محروم استان تسهیلات با سود 10 درصد در زمینه کشت گلخانه‌ای، طرح های شیلاتی، روش‌های نوین آبیاری، طرح‌های زیست محیطی و منابع طبیعی تعلق می‌گیرد که این تسهیلات تنها ویژه مناطق محروم روستایی استان است.

وی اظهار کرد: همچنین به طرح‌های مرتبط با صنایع تبدیلی تکمیلی تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک‌ساله تعلق گرفته که نرخ سود آن برای مناطق روستایی محروم استان 12 درصد و برای مناطق روستایی برخوردار استان 16 درصد است که البته با جذب 100 درصد سهمیه استان منتظر استفاده از تسهیلات ابلاغی جدید هستیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: با پیگیری صورت گرفته از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها و با همکاری پست بانک به طرح‌های اقتصادی دهیاری‌ها و شرکت های تعاونی دهیاری‌ها تسهیلات با سود 8 درصد تعلق می‌گیرد.

هدف استفاده حداکثری از تسهیلات ارزان قیمت جهت اشتغال روستایی 

وی افزود: با پیگیری از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و با همکاری صندوق کارآفرینی امید تسهیلات ارزان قیمت جهت ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی اختصاص می‌یابد.

نصیبی گفت: افراد برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید مجوزهای لازم را اخذ و ضمن داشتن آورده کافی و تضامین و وثایق لازم براساس شیوه نامه ای که جهت ادارات مرتبط و فرمانداری‌ها ارسال شده نسبت به تکمیل مدارک اقدام و از طریق ادارات شهرستانی و فرمانداری‌ها نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه