English

خزانه خالی را هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد

رسایی: عوامل بیرونی در تیم مذاکره‌کننده دخالت داشتند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: در بخش اقتصادی و حقوقی نیز با مشکل رو به رو هستیم و به جرات می‌توان گفت که عوامل بیرونی در تیم مذاکره‌کننده دخالت داشتند.

رسایی: عوامل بیرونی در تیم مذاکره‌کننده دخالت داشتند

به گزارش خبرگزاری موج، حمید رسائی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که پس از چند سال نتیجه دو دیدگاه در کشور در حال به ثمر نشستن است و خودش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت آقای روحانی، شاهد تفاوتی در نگاه دولت روحانی با دولت‌های سی و چند ساله هستیم و رفتار برخی مسئولان که سبب اعمال فشار بیشتر استکبار شده و عدم توانایی مسئولان در مذاکرات بین‌المللی که به جای مذاکره در حال بیانیه خواندن است و ریشه این نگاه در تبرئه جریان استکبار بود.

رسائی افزود: هر چه در طول این چند سال تذکر داده شد که آنها با اصل و اساس ما مخالفند و به دنبال تغییر اصل و اساس ما هستند و در راس آن مقام معظم رهبری به همراه نخبه‌های جامعه این تذکرات را به دولت ارائه می‌کردند.

وی تاکید کرد: امروز برای آحاد جامعه مشخص شده که تیم مذاکره‌کننده در گذشته خوب دفاع کرده و مشکل طرف مقابل، استفاده از انرژی هسته‌ای نبوده و هسته‌ای یک بهانه است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس یادآور شد: ما شاهد بودیم که جمهوری اسلامی همه تعهدات خود را حتی یک‌جانبه و عجولانه عمل کرد و دیدیم که مذاکرات و توافق‌نامه مبهم بدون ضوابط بین‌المللی بسته شده که طرف مقابل می‌تواند هر سوء استفاده‌ای کند.

وی گفت: برخی‌ها به دنبال بزک کردن این تفاهم‌نامه پرابهام هستند که مردم را منتظر نگه می‌دارند و ادبیات نامناسبی بر علیه منتقدان به کار می‌گیرند.

رسائی به حکم جاسوسی و 5 سال حبس یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده اشاره کرد و گفت: در بخش اقتصادی و حقوقی نیز با مشکل رو به رو هستیم و به جرات می‌توان گفت که عوامل بیرونی در تیم مذاکره‌کننده  دخالت داشتند.

وی گفت: براساس مکانیزم برجام، جمهوری اسلامی حتی یک بار هم اعتراض نمی‌کند و آقای لاریجانی به صراحت بیان می‌کند که روح برجام خدشه خورده و برخورد شدید خواهیم کرد اما هیچ برخوردی نمی‌کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی که متن این برجام را به جمهوری اسلامی تحمیل کردند چند سال باید محکوم به حبس می‌شدند و در دولت اسبق مدیریت مذاکره در اختیار شورای عالی امنیت ملی بود و در این دولت به وزارت خارجه تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه آن زمانی که در شورای عالی امنیت ملی بود کارشناسی بیشتری انجام می‌شد، افزود: به علت حاکم شدن تسامح و اعتماد به دشمن و عدول از ارزش‌ها شاهد رشد و نمو جاسوس‌ها حتی در کنار رئیس جمهور شدیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در مجموعه دولت گذشته دبیر شورای امنیت ملی آقای جلیلی بود و از آنجا که مذاکره با اقتصاد کشور گره نخورده بود تاثیر آن به اقتصاد کم بود و هر وقت ما مذاکره داشتیم بورس در حال رشد بود.

مذاکره اخیر اقتصاد درون کشور

رسائی افزود: در مذاکره اخیر اقتصاد درون کشور به مذاکرات گره می‌خورد و به علت این پیوند هر بار که تیم مذاکره‌کننده، مذاکره داشته، شاخص بورس اوج می‌گرفت و پس از مذاکرات 2 برابر با فاصله زیادی سقوط می‌کند.

وی گفت: منفعت دولت در تبلیغات بود و نتیجه آن هیچ منفعتی برای دولت‌مردان نداشته و نتایج مذاکرات در برابر آن چیزی که از دست دادیم، هیچ بوده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری تیم مذاکره‌کننده را انقلابی می‌داند اما این مهم به این معنی نیست که همه کارها کارشناسی شده و مقام معظم‌رهبری نامه می‌نویسد به تیم مذاکره کنده که برجام سندی پرابهام است که نتوانسته موانع را بردارد و از کارشناسان بیشتر استفاده شود.

رسایی به نقش رسانه‌های معاند انقلاب در محکوم کردن برخی فرزندان مسئولان اشاره کرد و افزود: آنها اطلاعات درستی در اختیار ندارند و آنان که چنین لقمه گوساله سامری برجام را می‌پرستند اگر اطلاعاتی در اختیار داشتند کلی موشک علیه ما هوا می‌کردند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک‌سال از عمر این مجلس می‌گذرد و همه پیش‌بینی‌هایی که درباره راکد بودن و شنیدن صداهای مختلف می‌شد را امروز مواجه هستید.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا مجلس دچار این مشکل شده، هر دوره که انتخابات برگزار شده 70 درصد نمایندگان تغییر کرده و اتفاقی این بار افتاد این بود که در تهران نماینده‌هایی انتخاب شدند که سابقه شفاف و روشنی از عملکرد فکری آنها وجود نداشت.

رسایی گفت: در دوره گذشته نمایندگان تهران بسیار تاثیرگذار بودند و در بزنگاه‌ها و استیضاح‌ها از سوی نماینده‌های تهران بیان می‌شد اما خیلی از این نماینده‌های دوره جدید، تازه وارد به مجلس بودند و تا فضای مجلس و سنگینی حاکم بر محیط کوچک دستش بیاید، زمان‌بر است.

وی درباره اظهارات ترامپ برای پاره کردن برجام، افزود: ترامپ با متهم کردن جمهوری اسلامی به عدم پایبندی به برجام ما را در منگنه قرار می‌دهد و اگر اعتراضی کنیم در شورای امنیت نخستین اتفاقی که می‌افتد این است که تحریمات باز می‌گردد.

رسائی گفت: روند آنها این است که به جمهوری اسلامی برای نظارت دائمی و محدود کردن سیستم موشکی ما به وسیله برجام را تحمیل کنند.

وی افزود: ادعای خالی بودن خزانه از سوی آقای روحانی یک بار در دانشگاه تهران و بار دیگر در مقر سازمان ملل و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفتند خزانه خالی است و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد اگر این موضوع واقعیت هم داشت بروید و در خانه دشمن بگوئید که خزانه خالی است.

این مقام مسئول افزود: عمدتا در راستای فشار و جنگ روانی به مسئولان عالی کشور و مردم بود که بگویند چاره‌ای نداریم جز اینکه با دشمن برویم و مذاکره کنیم.

رسائی گفت: شاهد آن هستیم که دولت برای برخی از مسائل پول دارد اما برای برخی مسائل پول ندارد و شما شاهد آن هستید که بودجه دولت نسبت به دولت قبل خود افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه