English

در راستای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد

دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با خانواده شهید فرهنگی

در راستای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شامخ شهدای دفاع مقدس، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با حضور در منزل شهید فرهنگی عباس قهستانی با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کرد.

دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با خانواده شهید فرهنگی
به گزارش خبرگزاری موج ازقم، مدیرکل آموزش و پرورش  ، به اتفاق رئیس اداره شاهد و امو ایثارگران ،  رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی ،  مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 و برخی دیگراز مدیران و مسئولین آموزش و پرورش به دیدار خانواده شهید فرهنگی  قهستانی رفتند. 
شیخ الاسلام در این دیدار ضمن گفتگو با اعضای خانواده این شهید از جمله همسر و فرزند گرانقدر ایشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب بوِیژه یک هزار شهید فرهنگی و دانش آموز استان قم  به تجلیل از مقام شامخ شهدای عرصه دفاع مقدس پرداخت وگفت: نحوة زندگی هر انسان نشانة مرده و یا زنده بودن اوست، از این لحاظ می توانیم ببینیم چگونه شهید زنده است. پس هر چه به شهدا در اندیشه و عمل نزدیکتر باشیم، زنده ایم و گرنه مرده ای هستیم که دچار توهم زنده بودن هستیم!

وی دیدار با خانواده های شهدا را از بزرگترین افتخارات در نظام و بخصوص آموزش و پرورش برشمرد و افزود: شهدا بهترین الگو برای جامعه هستند که همیشه باید حضور و تجلی آن ها در زندگی ما حس شود بنابراین همه باید ادامه دهنده راه و منش و حافظ آرمان های این عزیزان در راستای حفظ و کیان از ارزش های دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب اسلامی 

  وی شهید قهستانی را ازمربیان همیشه همراه با نظام و ولایت دانست وگفت : این شهید عزیزهمیشه به پیروی از حضرت امام درمدارس تاکید داشته اند و با توصیه های خویش مبنی بردفاع بی چون و چرا از کیان و سرزمین  و حفظ حجاب و عفااف مسیر روشن ذلت ناپذیری را برای ما یاد آوری نموده اند.

  شیخ الاسلام در پایان سخنان خود گفت : عزت و سربلندی ما از برکت خون شهدای عزیز است و ما باید با عمل به وصیت نامه های شهدای گرانقدرمان از جمله  تعهد به کار و اخلاص در عمل و پیروی از ولایت با تمام توان در مسیر آنان حرکت نماییم.

  همچنین درادامه این دیدارهمسر و فرزند شهید قهستانی که هر دو نیز در کسوت معلمی  در آموزش و پرورش استان قم به فعالیت مشغولند با تقدیر و تشکر از مدیر کل آموزش و پرورش استان قم و همراهان  با بیان خاطراتی از این شهید گرانقدربرحرکت در مسیر شهدا تاکید کردند و برای مسئولین کشور و از جمله مدیران و مسئولین بزرگترین نهاد آموزشی و پرورشی کشوردر تعلیم و تربیت صحیح آینده سازان ایران عزیزاسلامی آرزوی موفقیت نمودند.

در پایان این دیدار با تقدیم هدیه و لوح سپاس از این خانواده فرهنگی شهید تقدیر گردید.

  یاد آور می شودشهیدعباس قهستانی که چندین سال به عنوان مربی پرورشی  و همچنین راهنمای روستا در آموزش و پرورش قم به کار معلمی مشغول بود در سال 1365و پس از چندین مرحله حضور درجبهه های جنگ حق علیه باطل  درعملیات کربلای 5 جاوید الاثر گردید و پس از 12 سال درسال 1376 پیکر پاک و مطهرش پس از تعملیات تفحص و بازگشت به شهر مقدس قم درگلزار شهدای امامزاده ابراهیم علیه السلام به خاک سپرده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه