English

رئیس اداره پایش هواشناسی استان قم:

پاییز سردتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت

رئیس اداره پایش هواشناسی استان قم گفت: با توجه به اینکه بیشینۀ دمای هوای قم در تابستان امسال 5/44 درجه و در تابستان سال گذشته بیشینه دما، 47 درجه بوده است، انتظار می‌رود استان قم، پاییز سردتری را نسبت به سال گذشته تجربه کند.

پاییز سردتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت

رئیس اداره پایش هواشناسی استان قم درگفتگو باخبرنگارموج درقم گفت: با توجه به اینکه بیشینۀ دمای هوای قم در تابستان امسال 5/44 درجه و در تابستان سال گذشته بیشینه دما، 47 درجه بوده است، انتظار می‌رود استان قم، پاییز سردتری  را نسبت به سال گذشته تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه بیشینۀ دمای تابستان، نسبت به بلند مدت، تغییر محسوسی نداشته است،گفت: در پیشۀ کشاورزی، وقتی فصل پاییز سرد تر از سال قبل باشد،اصطلاح «جلو بودن سال» به کار می‌رود که این اصطلاح، شامل امسال نیز هست.

علی جاذبی با اشاره به اهمیت کاربرد اطلاعات هواشناسی در کشاورزی افزود: بر اساس اطلاعات رصد شده از ایستگاه‌ها و بررسی شاخص‌های تاثیر اقلیم بر محصولات کشاورزی، به کشاورزان توصیه می‌کنیم کاشت دانه های کلزا را تا قبل از نیمه اول مهرماه، به پایان رسانند.

وی گفت: در صورت کاشت کلزا قبل از  ماه مهر به کشاورزان اطمینان 95درصدی می‌دهیم که محصولی بدون خسارت خواهند داشت و در صورت کاشت کلزا تا قبل از نیمه اول مهرماه،کشاورزان می‌توانند با اطمینان هشتاد درصدی، امید به برداشت محصول مرغوب داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه