English

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

جنگی بین آمریکا و کره شمالی اتفاق نمی‌افتد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: جنگی بین آمریکا و کره شمالی اتفاق نمی‌افتد کما اینکه مذاکرات بین این دو کشور هم بدون نتیجه است، در واقع در آینده‌ای نزدیک کشورها بدون سوقصدی به یکدیگر هر کدام به کار خود خواهند پرداخت.

جنگی بین آمریکا و کره شمالی اتفاق نمی‌افتد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مجتبی ذوالنوری در خصوص تنش میان آمریکا و کره شمالی و عدم تمایل دو کشور به انجام مذاکرات، گفت: با توجه به اینکه کره شمالی به سطحی از دارندگی هسته‌ای رسیده، آمریکا به کره شمالی حمله نمی‌کند زیرا نتیجه‌ و ثمری بر این موضوع مترقی نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جنگی بین آمریکا و کره شمالی اتفاق نمی‌افتد کما اینکه مذاکرات بین این دو کشور هم بدون نتیجه است، در واقع در آینده‌ای نزدیک کشورها بدون سوقصدی به یکدیگر هر کدام به کار خود خواهند پرداخت.

وی افزود: امکان آشتی یا وفاق یا درگیری بین آمریکا و کره شمالی وجود ندارد، در حقیقت مسیر این دو کشور منحصر در این دو گزینه نخواهد بود لذا تنش‌ها نه به وفاق می‌انجامد و نه منجر به درگیری خواهد شد.

ذوالنوری معتقد است: تنش، تهدید، ارعاب و غیره تنها مواضع بین آمریکا و کره شمالی خواهد ماند،  لذا اقدام عملی از سوی آمریکایی‌ها علیه کره شمالی جز افزایش تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی انجام نخواهد گرفت.

نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: در صورت توافق و انجام مذاکره نیز منفعتی برای آمریکا یا کره شمالی حاصل نمی‌شود زیرا هدف آمریکا از مذاکره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی است که کره شمالی هم هیچ گاه این موضوع را نخواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: کره شمالی در چندین سال اخیر ضربه‌های بسیاری از آمریکا خورده و طعم تلخ شیطنت‌های آمریکایی را چشیده است، بنابراین به وعده آنها اعتماد نکرده و پیمانی به قیمت خلع سلاح هسته‌ای را امضا نمی‌کند از این رو مذاکره‌ای هم انجام نمی‌گیرد، ضمن آنکه با انجام مذاکره هم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با این حال درگیری هم به نفع آمریکایی‌ها نیست زیرا آمریکا توان تهدید کره شمالی را ندارد لذا با درگیری ضرر بیشتری را خواهد خورد، بنابراین آمریکا در صورت عدم توافق به افزایش ارعاب و تهدید و تحریم دست خواهد زد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه