English

عمارت شترگلوی ماهان به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیر حفظ و احیای اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان از مزایده واگذاری عمارت شترگلوی ماهان خبر داد و گفت: امیدواریم به‌زودی با حضور سرمایه‌گذار صاحب صلاحیت، شاهد مرمت و احیای این اثر زیبا و فاخر باشیم.

عمارت شترگلوی ماهان به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی شفیعی مدیر حفظ و احیای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان گفت: عمارت تاریخی شترگلوی شهر ماهان که از جمله بناهای تاریخی مهم استان کرمان است از دوره قاجار به یادگار مانده و با مصوبه هیئت وزیران برای بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در احیای بناهای تاریخی طی سال‌های گذشته در اختیار صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی کشور قرار گرفته است.

او افزود: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی مستلزم انجام تشریفات قانونی است این صندوق نیز براساس قوانین تاکنون چند مرحله اقدام به فراخوان و برگزاری مزایده برای واگذاری این بنا به سرمایه‌گذران بخش خصوصی کرده است و دو مرتبه فرآیند مزایده تا مرحله اعلام برنده نیز پیش رفته است، اما متأسفانه هربار به دلایلی منجر به عقد قرارداد واگذاری نشده است و عملا صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی در مورد واگذاری این بنا توفیقی نداشته است.

شفیعی ادامه داد: بر همین اساس مکاتبات و پیگیری‌های متعددی با صندوق احیا که متولی واگذاری و جذب سرمایه‌گذار برای این بناست صورت گرفته تا با اصلاح و اعمال تغییرات در اسناد مزایده، شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که روند واگذاری تسهیل و مشکل این بنا در مزایده‌های اخیر صندوق مرتفع شود.

مدیر حفظ و احیای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان اضافه کرد: این اداره‌کل در سال‌های قبل اقدامات مرمتی و استحکام بخشی سازه‌ای این بنا را با توجه به اعتبارات اختصاص یافته انجام داده است، اما تکمیل عملیات مرمتی و اتمام آن مستلزم مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است. امیدواریم به‌زودی با حضور سرمایه‌گذار صاحب صلاحیت، شاهد مرمت و احیای این اثر زیبا و فاخر باشیم.»

او گفت: از همه علاقه‌مندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این حوزه دعوت می‌شود که اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان را در حل این مشکل یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه