English

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

بهره‌برداری از پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج تا پایان مهرماه

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان مهرماه از پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج بهره‌برداری خواهد شد.

بهره‌برداری از پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج تا پایان مهرماه

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، پژمان نیک اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آئین آغاز به کار مجدد پروازها در این فرودگاه، گفت: با اجرای این طرح، باند فرودگاه یاسوج از 2 هزار و 600 متر به سه هزار و 200 متر افزایش یافت و امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر فوکر 100 و ایرباس 320 در این فرودگاه را فراهم کرد.

نیک اقبالی تصریح کرد: بهره برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج با توجه به وعده پیمانکار، تا پایان مهرماه جاری صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برای توسعه فرودگاه یاسوج 230 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، اظهار داشت: هم اینک پروازهای این فرودگاه به جز روز شنبه در ایام هفته توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR72 به مقصد تهران و بالعکس صورت می‌گیرد.

نیک اقبالی ابراز داشت: براساس برنامه ساعت پرواز تهران به یاسوج برای روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 5:5 دقیقه هر روز صبح است و ساعت ورود پرواز تهران به یاسوج هر روز 6:55 دقیقه و برگشت پرواز یاسوج به تهران 7:25 دقیقه خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مسئولان و شهروندان استان و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان با انتخاب پروازهای فرودگاه یاسوج به رونق هرچه بیشتر این فرودگاه کمک کنند.

نیک اقبالی یادآور شد: انتقال و جابجایی ساختمان زندان به عنوان مانع اصلی افزایش باند پروازی فرودگاه یاسوج با برنامه ای بلندمدت در دستور کار قرار دارد.

بنابراین گزارش؛ علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم در رابطه با استفاده از فرود هواپیماهای متوسط در فرودگاه یاسوج در دیداری که پیش‌تر با فرزانه شرف بافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما که همراه با مدیرعامل فرودگاه یاسوج داشت، افزایش مسیرهای پروازی و تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج را از اولویت‌های استان بیان کرد.

احمدی اظهار داشت: دولت برای توسعه فرودگاه یاسوج قول‌های مساعدی داد و امروز شرایط برای نشست و برخواست هواپیماهای متوسط برای نخستین بار فراهم است و به زودی استان از این نعمت بهره مند خواهد شد.

وی یادآور شد: با همکاری مسئولان کشوری ظرف یک ماه آینده علاوه بر افزایش مسیرهای پروازی، امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320 فراهم می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به خرید هواپیماهای (ای. تی. آر) به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند برجام و شرایط مناسب پسابرجامی یکی از بندهای مذاکره با مدیرعامل هواپیمایی کشور استفاده از این ناوگان هوایی در آسمان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی اظهار داشت: فاز نخست طرح تطویل باند به طول حدود 2 هزار متر به پایان رسیده و مسئولان فرودگاه اعلام کرده‌اند که منعی برای فعالیت شرکت هواپیمایی آسمان در برقراری مجدد پروازها وجود ندارد.

احمدی، بهره برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج را پایان مهرماه اعلام و اضافه کرد: افزایش تعداد پروازها و نشست و برخواست هواپیماهای متوسط، هدیه ای ارزشمند از سوی دولت تدبیر و امید به مردم استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی این فرودگاه علاوه بر استانداردسازی و اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه ای افزایش شمار پروازها به بیش از 2 تا سه پرواز در ساعات مختلف شبانه روز است.

احمدی خاطرنشان کرد: باند فعلی فرودگاه یاسوج تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند، امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320 نیز فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: با اجرای طرح تطویل فرودگاه یاسوج، طول باند از 2 هزار و 600 متر به بیش از سه هزار و 200 متر افزایش می‌یابد که این مهم امکان نشستن هواپیماهای فوکر 100 و متوسط در این فرودگاه را فراهم می‌سازد.

علی محسنیان، مدیر فرودگاه یاسوج نیز در این دیدار گفت: انتقال و جابه جایی ساختمان زندان به عنوان مانع اصلی باند پروازی برنامه ای بلندمدت بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با انتقال و جابه جایی ساختمان زندان مرکزی یاسوج یک هزار و 412 متر طول باند که حتی با اجرای طرح تطویل باند همچنان بدون استفاده باقی خواهند ماند، امکان بهره برداری آن ممکن خواهد شد.

محسنیان گفت البته آزادسازی حدود 522 متر از این میزان نیز با حذف، اصلاح و یا کاهش ارتفاع تانکر ذخیره آب و دکل آنتن دهی زندان مرکزی یاسوج ممکن بود که این مهم تحقق یافت.

به گزارش موج، فرودگاه یاسوج که از تیرماه امسال به مدت سه ماه با علت اجرای طرح تطویل باند تعطیل بود با حضور معاون عمرانی استانداری پروازهای آن مجدداً از سر گرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه