English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

گواهی نامه ثبت نشانه جغرافیایی "نارنگی سیاهو" رونمایی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: گواهی نامه ثبت نشانه جغرافیایی نارنگی سیاهو رونمایی شد.

گواهی نامه ثبت نشانه جغرافیایی "نارنگی سیاهو" رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، خلیل قاسمی هدف از ثبت ملی محصولات استانی را شناسایی این محصول و بازاریابی در زمینه ارزآوری کشور و استان برشمرد.

وی  افزود: با ثبت ملی و بین اللملی، محصولات استانی، این محصول به هر کجای دنیا صادر شود با نام منطقه ای که ثبت شده در محافل و بازارهای بین المللی عرضه می گردد و معرف آن منطقه خواهد بود.

قاسمی بیان کرد: این سازمان دومین ثبت نشانه جغرافیایی محصولات کشاورزی استان را با پیگیری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده و در پی ثبت نشانه جغرافیایی سایر محصولات این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ادامه از تحقق ۶۰ درصد صادرات بخش صنایع استان در برنامه پیش بینی شده سال جاری خبر داد.

قاسمی با توجه به شرایط استان هرمزگان یکی از اهداف اصلی استان را، احیای بنادر کوچک در قالب افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه به منظور ارتقا و بهبود تجارت خارجی استان برشمرد.

وی افزود: خارج از دو بندر باهنر و رجایی که نقش ملی را برای کشور ایفا می کنند، امروز با تلاش و همت اداره بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی، بندر تیاب که یکی از بنادر قدیمی استان است، احیا شد که برای اولین بار ۳ تن محصول صادراتی میگو از این بندر به کشورهای همسایه صادر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه