English

بصیرت حضرت عباس(ع) در شناخت امام زمان خویش بی همتاست/مکتب عاشورا پرورش دهنده شهید حججی ها است

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان : اطاعت حضرت عباس(ع) از امام زمان خود ، امام حسین(ع) و طرز برخورد ایشان با دنیا دو ویژگی بارز حضرت باب الحوائج(ع) است .

بصیرت حضرت عباس(ع) در شناخت امام زمان خویش بی همتاست/مکتب عاشورا پرورش دهنده شهید حججی ها است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با اشاره به موضوع ابعاد شخصیتی حضرت عباس(ع) اظهار کرد: حضرت عباس(ع) یک شخصیت تأثیرگذار چه در حادثه عاشورا و چه بعد از آن در فرهنگ شیعه است.

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت عباس(ع) افزود: اطاعت حضرت عباس(ع) از امام زمان خود، امام حسین(ع) و طرز برخورد ایشان با دنیا دو ویژگی بارز حضرت باب الحوائج(ع) است.

علیزاده با تأکید بر آموزنده بودن حادثه عاشورا برای همه انسان‌ها گفت: حادثه عاشورا دانشگاه پر درسی است که هرکس می‌تواند دانشجوی این دانشگاه باشد و رفتار حضرت عباس(ع) برای همه انسان‌ها در برخورد با امان نامه شمر به‌ عنوان مظهر دنیا و پشت کردن به آن، آموزنده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با اشاره به میزان تأثیرپذیری حضرت عباس(ع) از امام زمان خود گفت: آن بزرگوار چنان یقین و اعتقاد کامل به امر امامت پدر و برادران بزرگوارش داشته که ذوب در ولایت آنان بودند و این مسئله را در قیام حضرت سیدالشهداء(ع) و ایثار، جانبازی و اطاعت کامل حضرت عباس(ع) به شکل تکامل یافته اش می بینیم که نشان از معرفت و شناخت کامل آن حضرت به امام زمانش دارد.

وی همچنین افزود: پیامبر اکرم(ص) ، امام حسین(ع) را مصباح هدایت و کشتی نجات معرفی می‌کنند، یعنی اگر ما و همه بشریت به دنبال راه درست هستیم، باید سراغ اباعبدالله(ع) را بگیریم.

علیزاده گفت: در قیام عاشورا این درس را به ما می‌آموزند که حتی اگر تعداد شما اندک بود، باز باید برای برپایی حق تلاش کنید باید در مقابل سختی‌ها مقاومت کرد و برای رسوا کردن باطل، مجاهدت داشته باشیم حتی اگر در این راه ایمان داشته باشیم که جان خود را هم خواهیم گذاشت .

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان افزود:  فرهنگ عاشورایی از نسل جوان، سرباز امام زمان(عج) می‌سازد، سرباز ولایت فقیه می سازد ولایتی که نائب برحق آقا امام زمان(عج) می باشد این سربازان همان شهید حججی ها هستند که همانند سرباز اباعبدالله(ع) سرشان را برای اسلام ، اهل بیت(ع) و ولایت نثار نمودند و اینها همه ثمره مکتب عاشورا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه