English

استاندار لرستان:

توسعه‌ی جامعه ، متضمن توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش است

استاندار لرستان در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان ستادی آموزش و پرورش استان، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت، مهمترین مجموعه کشور است.

توسعه‌ی جامعه ، متضمن توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، سیدموسی خادمی در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان ستادی آموزش و پرورش لرستان، گفت: توسعه جامعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود و بدون توسعه و پیشرفت این دستگاه، نمی‌توان توسعه‌ی سایر بخش‌ها را شاهد بود.

استاندار لرستان با اشاره به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: این آمارها بیانگر این واقعیت است که کارهای بسیار خوبی در دستگاه آموزش و پرورش انجام شده است.

خادمی تاکید کرد: با وجود تمام فعالیت‌ها، در برخی از عرصه‌ها مانند نرخ بی‌سوادی  و میانگین نمرات نهایی با میانگین کشور  فاصله وجود دارد و باید برای رفع آن تلاش کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما به آموزش و پرورش باور و اعتقاد داریم و برای پیشرفت و توسعه آن از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

استاندار با آموزش و پرورش

استاندار لرستان همچنین به توسعه متوازن هدایت تحصیلی اشاره کردو افزود: باید برای گرایش کاذب دانش آموزان به رشته هایی مانند علوم تجربی برنامه داشت و آنها را به سمت رشته های فنی و مهارتی هدایت کرد.

وی عدم تعادل در هدایت تحصیلی دانش آموزان را عامل بسیاری از معضلات اجتماعی برشمرد و گفت: تعادل در رشته‌های تحصیلی یکی از سیاست‌های محوری است که باید به دقت دنبال شود .

خادمی گفت: هدف‌گذاری برای ارتقا میانگین  نمرات نهایی  دانش‌آموزان و ارتقای قبولی‌های کنکور، از جمله مواردی است که می تواند به ارتقای کیفیت آموزش کمک کند. لذا تلاش در جهت تقویت این مهم لازم و ضروری است.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از حضور و مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی و تعلیم و تربیت، افزود: ما باید برای افزایش مشارکت خیرین، برنامه مدون و منسجم داشته باشیم.

گفتنی‌است، در این دیدار که صبح امروز در دفتر استاندار برگزار شد، خدانظر دریکوند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه متبوع خود را به نماینده عالی دولت در استان ارائه داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه