English

رشد ۳۲ درصدی عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری، رقمی بالغ بر یک میلیون و 100هزار TEU کانتینر در پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد که افزایش 32 درصدی به ثبت رسید.

رشد 32 درصدی عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال 96 تا آغاز شهریورماه جاری، اظهار داشت: طی دوره زمانی یاد شده، در مجموع یک میلیون و 138هزار و 318 TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کانتینرهای ترانشیپی در این بندر را رقمی بالغ بر 116 هزار TEU اعلام کرد و افزود: جابجایی اینگونه کالاها در پنج ماهه اخیر 107 درصد افزایش داشته است.

عفیفی پور اضافه کرد: از مجموع 791هزار و 968 TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی این مدت، بیش از 200 هزار TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است که رشد 25 درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی 163 هزار و 391 TEU کانتینر صادراتی با رشد 8 درصدی و 309 هزار TEU کانتینر وارداتی با افزایش 24 درصدی طی پنج ماهه نخست سال جاری، خبر داد.

وی در پایان یادآور شد: بندر شهید رجایی با بهره مندی از آبخور 17 متر در بخش اسکله های پهلوگیری کشتی و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه