English

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ملی ایران زمین؛

لرستان از استان‌های پیشرو در ادبیات بومی است

محمد سلگی در همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین گفت: ادبیات بومی، هویت‌ساز و خودآگاهی بخش اقوام است.

لرستان از استان‌های پیشرو در ادبیات بومی است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ملی بررسی ادبیات بومی«ایران زمین»، که صبح امروز، با مشارکت جهاد دانشگاهی و دانشگاه لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: ادبیات بومی باید حفظ شود چرا که این گونه از ادبیات، هویت‌ساز و خودآگاهی‌بخش اقوام است.

محمد سلگی، اظهار داشت: ادبیات بومی، نوعی میراث فرهنگی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و باید کوشش کنیم این ادبیات حفظ شود.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: از کارکردهای ادبیات بومی، کنترل هیجانات، عواطف و آرامش‌بخشی است و ادبیات بومی، ابزاری برای تعامل با دیگران است.

وی افزود: ما در کشور با کمبود مطالعه در حوزه‌ی ادبیات بومی روبه‌رو هستیم، لذا برگزاری و تقویت چنین همایش‌هایی در کشور لازم و ضروری است.

سلگی ادامه داد: خوشبختانه، استان لرستان از استان‌های پیشرو در عرصه‌ی ادبیات بومی است اما، این مهم در سطح کشور نیازمند بررسی بیشتر است، به همین دلیل باید آسیب‌شناسی جدی و دقیق در این حوزه صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به ادبیات بومی نگاهی متعصبانه داشت، تصریح کرد: ادبیات بومی باید مکمل ادبیات فارسی باشد نه در تضاد با آن. لذا لازم است تا در جهت تقویت این نکته، گام‌های موثر برداشت.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بایستی پژوهشگران و دانشگاهیان ما نیز در تحقیقات و پایان‌نامه‌ها، به بررسی ادبیات بومی بپردازند تا این حوزه‌ی غنی از بین نرود؛ چرا که امروزه با پدیده‌ای همچون جهانی‌شدن روبه‌رو هستیم و تلاش‌ها برای حفظ ادبیات بومی باید نظام‌مند، دقیق و مستمر باشد.

گفتنی است، همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین، صبح امروز چهارشنبه 29 شهریور 96، با بررسی 200 مقاله و پژوهش علمی از سراسر کشور، در خرم‌آباد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه