English

بهاربهمنی شهروند سنندجی خطاب به خانم مولاوردی:

به آقای رئیس جمهور بفرمایید "ایران برای همه ایرانیان است"

سرکارخانم مولاوردی به فال نیک می گیریم که معاونت امور زنان در دولت قبل و دستیار ویژه حقوق شهروندی در دولت جدید در اولین سفرهای استانی خود، کردستان را در راس قرار دادند.

به آقای رئیس جمهور بفرمایید "ایران برای همه ایرانیان است"

بهار بهمنی یکی ازشهروندان سنندجی طی یادداشتی خطاب به دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی نوشت:سرکار خانم شهیندخت مولاوردی عرض زیباترین سلام ها را از طرف همه همشهریانم و همه استانی هایم بخدمت شما تقدیم می دارم.تشریف فرمایی شما را در جایگاه دستیار ویژه ریس جمهوری در امور حقوق شهروندی به دیار شیرزنان و شیرمردان و حامیان راستین و همیشگی صداقت و تدبیر و امید گرامی می داریم و به فال نیک می گیریم که معاونت امور زنان در دولت قبل و دستیار ویژه حقوق شهروندی در دولت جدید در اولین سفرهای استانی خود کردستان را در راس قرار داده اند.کمی پیشتر نیز میزبان سرکار خانم معصومه ابتکار بودیم و به این امید که قرار است اتفاق های خوبی در این استان بیافتد و کردستان دیده شود و کوردها تکریم شوند و زندگی زیبا شود.‌ همچنان حامی دولت تدبیر و امید هستیم و هر‌گز گمان نمی بریم که این رفت و آمدها صرفا جلسات فرمایشی شوند.

منشور حقوق شهروندی که در ۲۹ آذر ۹۵ در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور ریس جمهور و جمع زیادی از وکلا و حقوق دانان و اساتید و به گواه رسانه ها رونمایی شد و به امضای اقای روحانی رسید در بند اول یعنی حق حیات و سلامت و کیفیت زندگی ، ماده ۱ آمده است: "همه شهروندان از حق حیات برخوردارند. این حق را نمی توان از آنها سلب کرد مگر به موجب قانون."

آیا در قانون اساسی در جایی اشاره شده است که به کولبر شلیک مستقیم شود ؟ و حق حیات را با کشیدن یک ماشه از فرزند ، همسر ، پدر و برادر یک خانواده به آسانی سلب کرد ؟

در بند پ حق آزادی و امنیت شهروندی ماده ۱۳ آمده است: "هر شهروند حق دارد از امنیت جانی ، مالی ، حیثیتی ، حقوقی ، قضایی ، شغلی ، اجتماعی و نظایر آن برخوردار باشد. هیچ مقامی نباید به نام تامین امنیت حقوق و آزادی های مشروع شهروندان و حیثیت و کرامت آنها را مورد تعرض قرار دهد. اقدامات غیرقانونی به نام امنیت عمومی به ویژه تعرض به حریم جانی و خصوصی مردم ممنوع است.‌"

آیا کشتن گاه و بیگاه کولبران که به گواه انسانیت و حقیقت بدترین و ناعادلانه ترین شغل انسانی است جزو اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی محسوب نمی شود ؟

چگونه است که مرزنشینان به هنگام انتخابات و شرایط های رسانه ایی پاسداران غیور آب و خاک وطن هستند ولی به خارج از آن و در روال معمول قاچاقی ، درجه دوم و سیبل تیراندازی می شوند؟

در ماده ۱۹ آمده است: "شهروندان از حق اداره شایسته امور کشور برپایه قانون مداری و کارآمدی پاسخگویی ، شفافیت ، عدالت و انصاف برخوردارند. رعایت این حق توسط همه مسولین و کارکنان الزامی است.‌"

به موجب این ماده مطالبه استفاده از #شایستگان_کورد و #اهل_تسنن را در پست های مدیریتی کشوری و استانی یادآور می شود.‌

و همچنان امیدواریم که نبود صندلی خالی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری که بالغ بر ۵ میلیون رای در آن جلسه حق و جایگاه داشتند نشانِ نبودِ صندلی و جایگاه در دولت محترم دوازدهم نباشد.

لااقل اگر در مراسم تحلیف صندلی نبود رخصت دهید تا در پست های استانی و دیار خود صاحب کرسی باشند و در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت ولایت امر مقام معظم رهبری سهیم باشند.

در پایان خاطرنشان می شود "مطالبات_زنان_کورد مطالبات جامعه و تمامیت مردم کردستان است."

حداقل ترینش زنده ماندن پسران ، پدران و برادرمان است. قتل گاه های جاده ایی استان کردستان هرساله صدها خانواده را بی سرپرست و داغدار می کند.استان کردستان را دریابید و به داستان تلخِ تبعیض و تاریکی در این دیار برای همیشه پایان دهید.چراکه ساکنان این دیار از وفادارترین یاران وطن هستند.

خانم مولاوردی ارجمند؛

لطفا به عرض جناب آقای روحانی برسانید مردم کردستان بی صبرانه منتظر تحقق شعار و وعده انتخاباتی ایشان " ایران برای همه ایرانیان" هستند.

در صورت تحقق همچنان یاور همیشگی تدبیر و امید خواهند بود درغیر اینصورت رسیدن به رویای پیروزی ۱۴۰۰ تدبیری و امیدی ها شاید تحقق یافتنی نشود.

شما را به خدا می سپارم و به وجدانتان

و امیدوارم در تحقق مطالبات مردم کردستان خوش بدرخشید.‌

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه