English

مراحل پایانی ساخت «شهر بازی معارفی» در قم

شهر بازی معارفی به همت پایگاه بسیج امام زاده حمزه حوزه مقاومت شهید ورزنده در مدت ۲ سال کار جهادی به زمان بهره برداری خود نزدیک می شود.

مراحل پایانی ساخت «شهر بازی معارفی» در قم

عضو شورای پایگاه مقاومت بسیج امامزاده حمزه (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به سابقه ساخت شهر بازی معارفی اظهار داشت: در سال‌های گذشته در ورودی‌های استان قم نمایشگاه‌های فرهنگی همراه با ارائه بسته‌های فرهنگی دایر کردیم؛ در سال ۹۲ با همکاری آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) نمایشگاهی در حرم مطهر با نام گلستان زندگی سبک زندگی فاطمی در قالب ۲۵ غرفه همراه با بازی‌های جذاب در مباحث مختلف فرهنگی اعتقادی برپا شد که با استقبال خوبی مواجه شدیم و در طی ۱۵ روز حدود ۱۵۰،۰۰۰ نفر بازدید داشتیم.

وی افزود: در این زمان متوجه شدیم که در نمایشگاه‌های فرهنگی باید مخاطب درگیر شود لذا در نمایشگاه سال ۹۳ قسمت‌های مختلف این نمایشگاه را تقویت کرده و به ایده راه اندازی شهربازی معارفی رسیدیم. در این شهر بازی آموزش معارف همراه با بازی سرگرمی می‌باشد. هر بازی یک هدف اعتقادی اجتماعی شهری مانند بازیافت آتش نشانی و ... دارد.

محمد ناصری ادامه داد: در نوروز ۹۴ در سواحل بوشهر نمایشگاهی برپا کردیم که در ده روز در حدود ۲۰۰ هزار نفر از نمایشگاه ما استفاده کردند؛ از سال ۹۵ تاکنون کار ساخت شهربازی معارفی در حال انجام است و کار با کیفیت توسط ۷۰ نفر از بچه‌های مسجدی و بسیج با کمترین هزینه به صورت جهادی اجرا می‌شود.

شهر بازی معارفی1

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این شهر بازی سیار بودن آن است. صحبت‌هایی از طرف آستان قدس رضوی شده تا در ابتدای شهریور ماه این شهر بازی در مشهد مقدس در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی به مدت یک ماه برپا می‌شود.

شهربازی معارفی2

عضو شورای پایگاه بسیج امامزاده شاه حمزه (ع) عنوان کرد: این شهر بازی در چهار بخش خردسال، کودک، نوجوان و جوان فعال است. بازی زنبور عسل برای معرفی خوراکی‌ها مفید و مقررات خوراکی‌های بد. کشتی نوح برای معرفی داستان‌های پیامبران. کاروان زیارت برای معرفی آداب زیارت و داستان‌های زندگانی امام رضا و امام علی علیه السلام. بازیافت برای آموزش تفکر تفکیک و جلوگیری از اسراف. دشمن شناسی برای آموزش اتحاد در بین مسلمانان و نابودی دشمن شناخت دشمن. گردونه آموزش معارف اسلامی. آتش نشان کودک سوار ماشین آتش نشانی میشود و المان‌های خطرناک مانند پریز برق اجاق گاز مشتعل شده را خاموش می‌کند. صخره نوردی برای آموزش راستگویی و غیبت نکردن. شهر ترافیک آموزش برای آموزش مقررات راهنمایی. راه و بیراه آشنایی با محارم و نامحرم و حد ارتباط با نامحرم. احکام و مرجعیت اتاق عمل شهر که کودک با یک مانکن بدن روبرو می‌شود که قسمت‌های خارج شده و جای آن کلمه غیبت گذاشته شده و کودک کلمه غیرت را خارج و صداقت را جایگزین میکند.

شهربازی معارفی3

وی خاطرنشان کرد: تا امروز مسئولان زیادی همچون رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه استان قم، آیت الله اعرافی امام جمعه قم و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت الاسلام محمدی مدیرکل اوقاف کشور، معاون وزیر ورزش و جوانان و . . . از روند طراحی و اجرای شهربازی معارفی بازدید کرده و از شخصیت‌های بزرگوار و مراجع عظامی، چون آیت الله علوی گرگانی، سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران، آیت الله گرامی قمی، آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام دکتر رفیعی، حسن رحیم پور ازغدی و حسین یکتا و... مشورت گرفته ایم.

ناصری یادآور شد: در اتاق فکر ما ۱۰ طلبه جوان خوش ذوق با رصد و شناسایی ذائقه کودکان ایرانی در سطح کشور اقدام به طراحی شهر بازی کردند؛ در طراحی این شهربازی صنایعی، چون صنعت فایبرگلاس، مکانیک الکترونیک، رنگ و شیمی مکاترونیک، مدل سازی، گرافیک، طراحی سه بعدی، طراحی صنعتی، صنعت چوب و ... کاربرد داشته تا امروز پیشنهاد سفارش از کشور‌های لبنان عراق و سوریه و حتی از داخل کشور ارگان‌های مختلفی مانند آتش نشانی و پلیس راهور نیز داشته ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه