English

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان گفت:

از کم کاری تعاونی دهیاری ها استان خوزستان در معشیت و اقتصاد روستایی ها تا ظرفیت های صادرات محصولات روستاییان به کشور عراق

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: ‌هر تعاونی دهیاری که تا پایان سال یک طرح اقتصادی جدید ارایه ندهد با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منحل می کنیم.

از کم کاری  تعاونی دهیاری ها استان خوزستان در معشیت و اقتصاد روستایی ها تا ظرفیت های صادرات محصولات روستاییان به کشور عراق

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عبدالله حسینی، گفت: از سال 90 در اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی تعاونی های روستایی و دهیاری با 5 هدف و 21 وظیفه تشکیل شدند.

وی خطاب به مدیران عامل تعاونی های دهیاری مهم ترین اهداف تشکیل این تعاونی توانمندسازی اقتصاد روستایی و توسعه و آبادانی روستاها برشمرد و گفت:‌ تا به حال در بحث عمران روستاها کارهای زیادی انجام شده است، اما تاکنون در زمینه کمک به اقتصاد و معیشت روستاها کارخاصی انجام نشده است.

 حسینی با اشاره به مالیات ارزش افزوده ای که به تعاونی دهیاری ها داده می شود گفت: به فرض حذف این مالیات تعاونی دهیاری با کدام خلاقیت و نوآوری به اقتصاد و معیشت روستاهای خود کمک می کنند؟

وی بیان داشت: مهم ترین ایرادی را که به تعاونی های دهیاری وارد است، اجرا نشدن دقیق مفاد اساسنامه است.

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان افزود:‌ حلقه مفقوده در این میان موضوع آموزش است. اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید دوره های آموزشی عمومی و تخصصی را در زمینه قوانین و مقررات و نیز دوره های خلاقیت و کارآفرینی ویژه مدیران عامل دهیاری ها برگزار کند.

حسینی گفت: مشکل فضای آموزشی، راه و بهداشت و کشاورزی روستایی به ما بر می گردد، در قبال مردم روستاها مسئول هستیم.

وی با اشاره به اینکه محور اقتصاد روستاها بر پایه کشاورزی است، گفت: برخی مدیران به بحث کشاورزی دقت نمی کنند و فقط پول را از یک بخش گرفته و به بخش دیگر می دهند، این مدیران درحقیقت نقش یک واسطه گر را دارند و کار مدیر عامل تعاونی دهیاری را انجام نمی دهد.

وی افزود: ناامیدی کشاورزان و دست کشیدن آنها از کارشان وقتی محصولشان خوب فروش نمی رود بخاطر کم کاری ما بوده و این باعث می شود نه تنها شغلی ایجاد نشده بلکه شغلی نیز از بین برود.

حسینی گفت: با توجه به اینکه ما در کشت گندم مقام نخست را داشته ایم اگر صادقانه بررسی کنیم در حقیقت تلاش بسیار اندکی را برای کیفیت و نوآوری در این زمینه داشته ایم و در حقیقت با این روندکاری جز وقت تلف کردن نیست.

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان با ذکر این که امسال بحث تغییر رویکرد تعاونی های دهیاری را به سمت وظایف ذاتی شان دنبال می کنیم، گفت: تعاونی های دهیاری اگر خوب عمل کنند، برای مناطق روستایی یک ظرفیت است.

وی با اشاره به دو مرز زمینی مشترک با کشور عراق گفت:‌ شوربختانه از این فرصت به خوبی استفاده نشده و تنها فقط 10 درصد از صادرات به کشور عراق مربوط به استان ما است.

حسینی تصریح کرد: یک ظرفیت ویژه برای مدیران تعاونی های دهیاری حمایت مستقیم بخشداران و فرمانداران در زمینه صادرات تولیدات بومی روستاییان است در حالی که بخش خصوصی فاقد این حمایت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه